-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Hilux på hydrogen med 600 km rekkevidde
Toyota tviholder på brenselcelle-teknologien, og nå har de overført den til en Hilux ved sitt anlegg i England.
Drivlinjen i den spesielle pickupen benytter nøkkelkomponenter fra Toyota Mirai som har vært på markedet i snart et tiår gjennom to generasjoner.
– Vår satsing på grønn mobilitet handler om mer enn bare biler. Det handler om å realisere Toyotas visjon om 'Mobility for All'. I Europa fortsetter vi å vokse ved å tilby nullutslipps brenselcelleprodukter, forteller administrerende direktør i Toyota Norge Piotr Pawlak.
Avdukingen av prototypen basert på Toyota Hilux understreker satsingen mot karbonfri mobilitet. Toyota tilbyr allerede ulike mobilitetsløsninger som hybrid-elektrisk, plug-in hybrid-elektrisk, batteri-elektrisk og hydrogen brenselcelle-elektrisk for å møte ulike brukerbehov og driftsmiljøer globalt.
Pickupen ble presentert på Toyotas produksjonsanlegg i Derby, England, der den har blitt utviklet i samarbeid med partnerne i Toyotas hydrogenkonsortium og støttet av britisk statlig finansiering.
Hydrogenet lagres i tre høytrykkstanker, noe som gir Hilux-prototypen en forventet rekkevidde på over 600 kilometer. Hybridbatteriet, som lagrer strøm produsert av brenselcellen, er plassert i lasteområdet bak slik at Hilux-en ikke mister noe av kabinplassen.
– Hydrogen er en viktig komponent i vår visjon om karbonnøytralitet. Som en pioner innen hydrogen har Toyota integrert denne avanserte brenselcelleteknologien i alt fra personbiler til tog, sier Pawlak.
Prototypkonstruksjonen begynte den 5. juni i år, med første kjøretøy ferdigstilt bare tre uker senere. Totalt ti slike kjøretøy vil bli bygget ut året. Alle disse vil gjennomgå omfattende testing for å sikre at de møter Toyotas strenge krav til et produksjonsklart kjøretøy.