-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Hilux på hydrogen med 600 km rekkevidde
Toyota tviholder på brenselcelle-teknologien, og nå har de overført den til en Hilux ved sitt anlegg i England.
Drivlinjen i den spesielle pickupen benytter nøkkelkomponenter fra Toyota Mirai som har vært på markedet i snart et tiår gjennom to generasjoner.
– Vår satsing på grønn mobilitet handler om mer enn bare biler. Det handler om å realisere Toyotas visjon om 'Mobility for All'. I Europa fortsetter vi å vokse ved å tilby nullutslipps brenselcelleprodukter, forteller administrerende direktør i Toyota Norge Piotr Pawlak.
Avdukingen av prototypen basert på Toyota Hilux understreker satsingen mot karbonfri mobilitet. Toyota tilbyr allerede ulike mobilitetsløsninger som hybrid-elektrisk, plug-in hybrid-elektrisk, batteri-elektrisk og hydrogen brenselcelle-elektrisk for å møte ulike brukerbehov og driftsmiljøer globalt.
Pickupen ble presentert på Toyotas produksjonsanlegg i Derby, England, der den har blitt utviklet i samarbeid med partnerne i Toyotas hydrogenkonsortium og støttet av britisk statlig finansiering.
Hydrogenet lagres i tre høytrykkstanker, noe som gir Hilux-prototypen en forventet rekkevidde på over 600 kilometer. Hybridbatteriet, som lagrer strøm produsert av brenselcellen, er plassert i lasteområdet bak slik at Hilux-en ikke mister noe av kabinplassen.
– Hydrogen er en viktig komponent i vår visjon om karbonnøytralitet. Som en pioner innen hydrogen har Toyota integrert denne avanserte brenselcelleteknologien i alt fra personbiler til tog, sier Pawlak.
Prototypkonstruksjonen begynte den 5. juni i år, med første kjøretøy ferdigstilt bare tre uker senere. Totalt ti slike kjøretøy vil bli bygget ut året. Alle disse vil gjennomgå omfattende testing for å sikre at de møter Toyotas strenge krav til et produksjonsklart kjøretøy.