-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Scania tilbake i bussiness
Scania har ikke gjort stort av seg på nybuss-statistikken den siste tiden. Nå er de tilbake med en leveranse på 61 busser i Sør-Trøndelag.

NÆRINGSLIV: Med den norske anbudsmodellen har leverandørsiden på rutebuss blitt en knallhard bransje.
Enkelte mener den har blitt usunt hard.
Men noe har skjedd, for nå er Scania tilbake i business. Denne uken satt Boreal Transport Midt-Norge i drift 61 nye Scania OmniExpress i rute.
- Leveransen representerer et gledelig gjennombrudd i vår strategi om å gjenetablere oss som en sentral leverandør av større rute- og ekspressbusser, sier administrerende direktør i Norsk Scania AS, Frode Neteland.
- Scania har lenge jobbet med å fornye produkttilbudet innenfor dette segmentet, utdyper Olav Dårflot, som er sjef for Norsk Scania AS sin bussavdeling.
- Nå som dette er på plass med Scania OmniExpress, Scania Citywide og Scania Higer A30, beviser vi oss som konkurransedyktige også i større anbud
Bussene skal trafikkere et stort geografisk område, og vil stasjoneres på 12 steder, med Frøya som vestligste punkt, Røros som østligste, Oppdal som sydligste og Stjørdal lengst nord.
Boreal Transport Midt-Norge AS er fra før representert i Sør-Trøndelag med drift av Gråkallbanen fra Trondheim sentrum, via Ila, til Lian på Byåsen.
- Vi er godt fornøyd med valg av Scania som bussleverandør. Bussene holder en høy standard, og leveringen er gjennomført etter plan. sier Eirik Rambech-Knoff, daglig leder i Boreal Transport Midt-Norge.
Bussene som nå er satt i drift er 27 Scania OmniExpress 320 4x2, og 34 Scania OmniExpress 340 6x2, og med med en rekke ulike seteoppsett.
Bussene har Euro 5 EEV motorer på 360 og 400 hester. Chassis er bygd på Scanias fabrikk i Södertälje og karosseri bygd ved Lahden Autokori i Lahti, Finland.
En rekke tiltak er gjort for å øke passasjersikkerheten, blant annet med videoovervåking i hele bussen, alkolås, system for automatisk brannslukking i motorrom og rom for tilleggsvarmer.
Alle bussene har også Iso-fix innfesting for barnestoler og dekktrykkovervåkning. Andre spesialtilpasninger som er gjort på bussene er installasjon av rullestolheis.
De større regionbussene av typen OmniExpress 340 er i tillegg utstyrt med nedfellbare bord i seteryggen, sideforskyvning på passasjerplasser og ladepunkt for PC eller mobiltelefon for økt komfort.
Kontraktsperioden med Boreal Transport Midt-Norge AS går over 8 + 2 år. Boreal har valgt Scanias Trygghetsavtale Gull for vedlikehold og andre verkstedtjenester.
Ettersom bussene er stasjonert over et så stort geografisk område, har Norsk Scania AS knyttet til seg fire samarbeidende verksteder for å unngå lange avstander med "tomkjøring" for service og vedlikeholdsoppfølging.
Disse er: Fosen Verkstedservice på Sistranda, Frøya, Mardahl Verksted på Orkanger, GB Transportservice på Støren og GB Transportservice på Røros.