-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Schenker sender selvkjørende T-pod ut på svenske veier
Lastebilen uten førerplass, med kapasitet på 20 tonn, skal settes i drift til høsten.

Vi har fortalt om det svenske teknologiselskapet Einride og deres førerløse T-pod tidligere, her på YrkesBil.no
Blant annet har dagligvareselskapet Lidl signert avtale om å ta i bruk den futuristiske doningen i Sverige, og det skal etter planen skje i tredje kvartal i år.
Nå melder logistikk-kjempen DB Schenker i Sverige at også de har inngått avtale om å ta i bruk førerløs T-pod «til høsten».
Planen er at kjøretøyet helt på egenhånd skal frakte gods hos DB Schenker i Jönköping, hvor det skal trafikkere en strekning mellom to godsterminaler hvorav deler av strekningen er på offentlig vei.
T-pod er hundre prosent selvkjørende, men den vil overvåkes av en operatør som ved behov kan fjernstyre kjøretøyet. En operatør kan ifølge produsenten overvåke flere kjøretøy samtidig.
I meldingen fra Schenker fremgår det ikke hvor lang den offentlige veistrekningen er. Det tas også forbehold om at Transportstyrelsen i Sverige må gi sin godkjennelse til prosjektet, noe de foreløpig ikke har gjort.
Svenske myndigheter har imidlertid åpnet for testing av autonome kjøretøy på offentlig vei, slik også norske myndigheter gjorde fra nyttår.
Den batterielektriske lastebilen har en lastekapasitet på 20 tonn og en rekkevidde på cirka 20 mil, ifølge Einride. I vinter vakte T-poden oppsikt på bilutstillingen i Detroit.