-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ford-oppskrift for selvbyggere
På SEMA-utstillingen i Las Vegas har Ford vist oppskriften på et selvbygge som alle kan fikse. Du trenger en gammel F og kjøper en ‘crate-motor’ – egentlig den samme som sitter i Mustang Mach-E Performance - fra Ford.
Crate engine er et velkjent amerikansk fenomen. Du kjøper en komplett bilmotor, rett fra båndet, men pakket i kasse og levert på døra.
Det er såpass mye selvbygging i ISA, både for bane og gate, at dette har vist seg som god butikk
Det tok heller ikke lang tid før Ford pakket inn sin kraftigste Mach-E motor og begynte å sende den hjem til folk.
Det er kanskje litt mystisk for hjemme-mekanikerne å tenke batterielektrisk, men det er vel derfor Ford har vist hvordan det skal gjøres.
Utgangspunktet er en Eluminator – som den er døpt - elektrisk crate-motor som gir 281 hk. og 430 Nm.
Bare at i Fords 1978 F 100 truck som de hadde valgt som offer til SEMA brukte de to motorer.
LES OGSÅ: Eldrift for selvbyggere
Derved behold den firehjulsdriften, en motor foran og en bak.
Nå er det mer ved denne bilen enn det du tror du ser. Den er bygget i samarbeid med MLe Racecars (som allerede har bygd en Mach-E motorisert dragster) og har en helt spesiell ramme bygget av Roadster Shop.
Bildene viser mange andre custom-finesser også, innslag av kopper, dashbord fra en stor, frest aluminiumblokk Forgeline felger og et unikt interiør.
Ford hadde flere elektriske biler på sin SEMA-stand, blant annet en 1400 hesters Mustang.
De forteller at dette markedet er verdt ca. 50 milliarder dollars hvert år og at det nye delenummeret M-900-MAC-E skal bli en viktig del av dette markedet. De snakker selvfølgelig om Eluminator – den elektriske crate-motoren.
I fall du lurte: listeprisen er $ 3.900,-.