-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Ford-oppskrift for selvbyggere
På SEMA-utstillingen i Las Vegas har Ford vist oppskriften på et selvbygge som alle kan fikse. Du trenger en gammel F og kjøper en ‘crate-motor’ – egentlig den samme som sitter i Mustang Mach-E Performance - fra Ford.
Crate engine er et velkjent amerikansk fenomen. Du kjøper en komplett bilmotor, rett fra båndet, men pakket i kasse og levert på døra.
Det er såpass mye selvbygging i ISA, både for bane og gate, at dette har vist seg som god butikk
Det tok heller ikke lang tid før Ford pakket inn sin kraftigste Mach-E motor og begynte å sende den hjem til folk.
Det er kanskje litt mystisk for hjemme-mekanikerne å tenke batterielektrisk, men det er vel derfor Ford har vist hvordan det skal gjøres.
Utgangspunktet er en Eluminator – som den er døpt - elektrisk crate-motor som gir 281 hk. og 430 Nm.
Bare at i Fords 1978 F 100 truck som de hadde valgt som offer til SEMA brukte de to motorer.
LES OGSÅ: Eldrift for selvbyggere
Derved behold den firehjulsdriften, en motor foran og en bak.
Nå er det mer ved denne bilen enn det du tror du ser. Den er bygget i samarbeid med MLe Racecars (som allerede har bygd en Mach-E motorisert dragster) og har en helt spesiell ramme bygget av Roadster Shop.
Bildene viser mange andre custom-finesser også, innslag av kopper, dashbord fra en stor, frest aluminiumblokk Forgeline felger og et unikt interiør.
Ford hadde flere elektriske biler på sin SEMA-stand, blant annet en 1400 hesters Mustang.
De forteller at dette markedet er verdt ca. 50 milliarder dollars hvert år og at det nye delenummeret M-900-MAC-E skal bli en viktig del av dette markedet. De snakker selvfølgelig om Eluminator – den elektriske crate-motoren.
I fall du lurte: listeprisen er $ 3.900,-.