-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
Ford-oppskrift for selvbyggere
På SEMA-utstillingen i Las Vegas har Ford vist oppskriften på et selvbygge som alle kan fikse. Du trenger en gammel F og kjøper en ‘crate-motor’ – egentlig den samme som sitter i Mustang Mach-E Performance - fra Ford.
Crate engine er et velkjent amerikansk fenomen. Du kjøper en komplett bilmotor, rett fra båndet, men pakket i kasse og levert på døra.
Det er såpass mye selvbygging i ISA, både for bane og gate, at dette har vist seg som god butikk
Det tok heller ikke lang tid før Ford pakket inn sin kraftigste Mach-E motor og begynte å sende den hjem til folk.
Det er kanskje litt mystisk for hjemme-mekanikerne å tenke batterielektrisk, men det er vel derfor Ford har vist hvordan det skal gjøres.
Utgangspunktet er en Eluminator – som den er døpt - elektrisk crate-motor som gir 281 hk. og 430 Nm.
Bare at i Fords 1978 F 100 truck som de hadde valgt som offer til SEMA brukte de to motorer.
LES OGSÅ: Eldrift for selvbyggere
Derved behold den firehjulsdriften, en motor foran og en bak.
Nå er det mer ved denne bilen enn det du tror du ser. Den er bygget i samarbeid med MLe Racecars (som allerede har bygd en Mach-E motorisert dragster) og har en helt spesiell ramme bygget av Roadster Shop.
Bildene viser mange andre custom-finesser også, innslag av kopper, dashbord fra en stor, frest aluminiumblokk Forgeline felger og et unikt interiør.
Ford hadde flere elektriske biler på sin SEMA-stand, blant annet en 1400 hesters Mustang.
De forteller at dette markedet er verdt ca. 50 milliarder dollars hvert år og at det nye delenummeret M-900-MAC-E skal bli en viktig del av dette markedet. De snakker selvfølgelig om Eluminator – den elektriske crate-motoren.
I fall du lurte: listeprisen er $ 3.900,-.