-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Status er 1278 mot 1272
Okei – nå snakker vi race! Seks biler i differanse, en måned å registrere på. Kampen mellom Scania og Volvo er definitivt ikke over.

STATISTIKK: Totalt ligger antall registrerte lastebiler per nå fortsatt 5-6 prosent under 2012-volumet.
Og det forundrer nok lastebilselgerne litt, ettersom de aller fleste har sett for seg en ganske betydelig boom mot slutten av året grunnet utfasing av Euro 5.
Men om vi ikke tar feil, er det kanskje likevel nettopp den boomen som utløser de spennende tallene du ser i tittelen.
Så vidt vi vet har ikke Volvo flere Euro 5 biler igjen å selge, mens Scania derimot har en del veltilpassede modeller å fore på med.
Dermed kan Volvo ha startet langspurten for tidlig (etter å ha ligget bak Scania hele første halvår, har de hatt en formidabel utvikling i høst).
I følge OFV registrerte Volvo 132 biler over 16 tonn i november, mot Scanias 142 biler. Det betyr at Volvos ledelse nå er nede i 6 biler – som er 1 færre enn de totalt «vant» med i 2012.
For 2013 så langt handler det likevel om tilbakegang i totalt antall registrerte biler. Inkluderer vi samtlige biler over 3,5 tonn, går det nå tilbake 4,9 prosent.
Ser vi kun på biler over 16 tonn, som for øvrig er det klart største segmentet i antall biler, er tilbakegangen 5,5 prosent.
Noe positivt finnes likevel, vektsegmentet 10 til 16 tonn øker med hele 38 prosent, og hvor MAN har vist hvor skapet skal stå.
Mye kan tyde på at veksten er hentet fra sektoren 3,5 til 10,0 tonn, som har en tilbakegang på rundt 8 %. Segmentet «lette tunge» på 16-22 tonn er nemlig ganske stabilt.
Dermed tyder tallene fortsatt på at vi for 2013 totalt ender på et årsvolum på rundt 4500 biler over 3,5 tonn (ex bobiler). Det fordeler seg på 3850 biler over 16 tonn og 650 biler i vektklassen 3,5 til 16 tonn.