-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Status er 1278 mot 1272
Okei – nå snakker vi race! Seks biler i differanse, en måned å registrere på. Kampen mellom Scania og Volvo er definitivt ikke over.
STATISTIKK: Totalt ligger antall registrerte lastebiler per nå fortsatt 5-6 prosent under 2012-volumet.
Og det forundrer nok lastebilselgerne litt, ettersom de aller fleste har sett for seg en ganske betydelig boom mot slutten av året grunnet utfasing av Euro 5.
Men om vi ikke tar feil, er det kanskje likevel nettopp den boomen som utløser de spennende tallene du ser i tittelen.
Så vidt vi vet har ikke Volvo flere Euro 5 biler igjen å selge, mens Scania derimot har en del veltilpassede modeller å fore på med.
Dermed kan Volvo ha startet langspurten for tidlig (etter å ha ligget bak Scania hele første halvår, har de hatt en formidabel utvikling i høst).
I følge OFV registrerte Volvo 132 biler over 16 tonn i november, mot Scanias 142 biler. Det betyr at Volvos ledelse nå er nede i 6 biler – som er 1 færre enn de totalt «vant» med i 2012.
For 2013 så langt handler det likevel om tilbakegang i totalt antall registrerte biler. Inkluderer vi samtlige biler over 3,5 tonn, går det nå tilbake 4,9 prosent.
Ser vi kun på biler over 16 tonn, som for øvrig er det klart største segmentet i antall biler, er tilbakegangen 5,5 prosent.
Noe positivt finnes likevel, vektsegmentet 10 til 16 tonn øker med hele 38 prosent, og hvor MAN har vist hvor skapet skal stå.
Mye kan tyde på at veksten er hentet fra sektoren 3,5 til 10,0 tonn, som har en tilbakegang på rundt 8 %. Segmentet «lette tunge» på 16-22 tonn er nemlig ganske stabilt.
Dermed tyder tallene fortsatt på at vi for 2013 totalt ender på et årsvolum på rundt 4500 biler over 3,5 tonn (ex bobiler). Det fordeler seg på 3850 biler over 16 tonn og 650 biler i vektklassen 3,5 til 16 tonn.