-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Mercedes GL fra 1 million
Mercedes nye GL lanseres i september. Bilen vil bli bygget om til varebil i Norge, og prisene på den nye innbilen er klare. Som personbil starter de på litt over 1 million kroner. Mange ønsker å importere sin egen GL.


Mercedes-sjef Arne Berg sjekker målene i bagasjerommet
Det er veldig stor interesse for den nye Mercedes GL som lanseres i Norge i første uken av september. Bilen bygges i USA, og der starter salget denne uka. I Tyskland starter prisene på GL 320 CDI på 65.000 euro (NOK 518.000 pr d.d.).
Mercedes Norge forsøker å snakke minst mulig om den nye GL. De vil ikke at interessen for den nye SUVen skal gå ut over salget av dagens Mercedes ML. Den nye GL er en ny modell og skal ikke erstatte Geländewagen.
Mercedes GL er stor nok til å bli varebil i Norge. Om kort tid vil den første bilen komme til landet. Den vil i alle hemmelighet bli innredet som varebil og deretter typegodkjent. Deretter skal bilen låses bort, for ingen skal få se den før ved lansering i september. Importøren regner med at det størst salget av nye GL blir som varebil og at mest solgte modell blir GL 320CDi.
Mange importører
Det er svært mange som tror Mercedes GL lett kan bli den nye innbilen. Mange ønsker å importere og de første bilene skal snart være på vei fra USA og Canada til Norge. Det er bare biler med bensinmotor da det ikke selges diesel i Nord-Amerika. Bertel O. Steen A/S får ikke biler før til lansering i september da fabrikken først vil dekke etterspørsel i USA og Canada.
Dette er prisene
Dette er prisene fra Bertel O. Steen A/S på Mercedes GL (samt for R-klassen og dagens ML):
Modell | Person | Vare |
GL320CDI | 1.000.600 | 666.100 |
GL420CDI | 1.396.200 | 902.600 |
GL450 | 1.456.300 | 902.000 |
GL500** | 1.632.400 | 977.600 |
|
| |
ML280CDI | 788.700 |
|
ML320CDI | 851.400 |
|
ML350 | 943.200 |
|
ML500 | 1.295.000 |
|
|
| |
R320CDI* | 884.900 | 599.900 |
R350* | 974.200 | 616.500 |
R500* | 1.309.000 | 820.200 |
* pristillegg for R-Klasse lang er ca. 20.000
** ny og større motor gir mer avgift