-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mercedes GL fra 1 million
Mercedes nye GL lanseres i september. Bilen vil bli bygget om til varebil i Norge, og prisene på den nye innbilen er klare. Som personbil starter de på litt over 1 million kroner. Mange ønsker å importere sin egen GL.


Mercedes-sjef Arne Berg sjekker målene i bagasjerommet
Det er veldig stor interesse for den nye Mercedes GL som lanseres i Norge i første uken av september. Bilen bygges i USA, og der starter salget denne uka. I Tyskland starter prisene på GL 320 CDI på 65.000 euro (NOK 518.000 pr d.d.).
Mercedes Norge forsøker å snakke minst mulig om den nye GL. De vil ikke at interessen for den nye SUVen skal gå ut over salget av dagens Mercedes ML. Den nye GL er en ny modell og skal ikke erstatte Geländewagen.
Mercedes GL er stor nok til å bli varebil i Norge. Om kort tid vil den første bilen komme til landet. Den vil i alle hemmelighet bli innredet som varebil og deretter typegodkjent. Deretter skal bilen låses bort, for ingen skal få se den før ved lansering i september. Importøren regner med at det størst salget av nye GL blir som varebil og at mest solgte modell blir GL 320CDi.
Mange importører
Det er svært mange som tror Mercedes GL lett kan bli den nye innbilen. Mange ønsker å importere og de første bilene skal snart være på vei fra USA og Canada til Norge. Det er bare biler med bensinmotor da det ikke selges diesel i Nord-Amerika. Bertel O. Steen A/S får ikke biler før til lansering i september da fabrikken først vil dekke etterspørsel i USA og Canada.
Dette er prisene
Dette er prisene fra Bertel O. Steen A/S på Mercedes GL (samt for R-klassen og dagens ML):
Modell | Person | Vare |
GL320CDI | 1.000.600 | 666.100 |
GL420CDI | 1.396.200 | 902.600 |
GL450 | 1.456.300 | 902.000 |
GL500** | 1.632.400 | 977.600 |
|
| |
ML280CDI | 788.700 |
|
ML320CDI | 851.400 |
|
ML350 | 943.200 |
|
ML500 | 1.295.000 |
|
|
| |
R320CDI* | 884.900 | 599.900 |
R350* | 974.200 | 616.500 |
R500* | 1.309.000 | 820.200 |
* pristillegg for R-Klasse lang er ca. 20.000
** ny og større motor gir mer avgift