-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mercedes Benz O1223 TemSa Opalin
Vi kjørte den nye midibussen Temsa Opalin noen dager og den vekket oppsikt. Den har design som en stor buss, men er under 8,5 meter lang. Bussen er bygget i Tyrkia og importeres av Mercedes-Benz importøren Bertel O. Steen.

En kveld vi var ute og kjørte oppdaget vi en ung kar i en personbil som snudde og fulgte etter oss.
–Jeg måtte bare se, har vært på utkikk etter en mindre turbil og denne har jeg ikke sett maken til, sa mannen før vi slapp ham inn i vidunderet på visning.
Han som vi hadde ikke sett en slik buss på lenge, det som i det siste har vært av småbusser har vært bygget på Iveco Daily, Mercedes Sprinter eller lignende, denne bussen har full bredde og alle de bekvemmeligheter man forventer å finne i en stor buss. Utvendig er den som en stor buss også hva angår de store fine fremoverhengende speilene. Skjermbreddere ved hjulhusene er med på å skape det spesielle designet på bussen og særlig spesielt er designet helt fremme, der det ser ut som om sidevinduene ved sjåfør/guide er ekstremt store og går langt ned.
Bussens teknikk kommer fra lastebilmodellen Mercedes-Benz Atego 1223, et 12-tonns chassis med 231 hk motor. En stående motor bak framakselen gjør sitt til at det må noen trinn til fra førerplassen og opp til midtgang og seterekker. Men det syntes de vi tok med oss på en prøvetur var helt OK, for som en sa, her satt vi høyt hevet over annen trafikk, akkurat som i en stor turistbuss.
Les hele prøvekjøringen i YrkesBil nr 14.