-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Ny liten MAN er klar
Det er flere år siden YrkesBil første gang presenterte spionbilder av en ny liten MAN. Nå har den tyske produsenten lettet på sløret og i disse dager presenteres modellen for pressen.
Lastebilen, som skal erstatte modellserien MAN LE 2000 kommer i vektklassen fra 7,5 til 12 tonn, og har fått betegnelsen TGL (Trucknology Generation Light). Motoriseringen vil bestå av en firesylindret motor med effekter fra 150 til 206 hk, og en sekssylindret motor på 240 hk, samtlige utstyrt med common rail-innsprøytning. Man kan velge mellom fire gearkasser, tre manuelle med henholdsvis fem, seks eller ni utvekslinger, og en automatisert manuell gearkasse med seks utvekslinger.
MAN TGL kan leveres med tre førerhusvarianter i to lengder og tre høyder. Videre finnes den med ni akselavstander, og man kan velge mellom blad- eller luftfjæring på bakakselen i alle vektklassene. Nå gjenstår bare fornyelsen av den mellomtunge lastebilen MAN ME 2000, den er neppe langt unna og skal vi tippe tror vi den får betegnelsen MAN TGM.
Vi kommer tilbake med de første prøvekjøringsinntrykkene i nær framtid, dessuten blir MAN TGL presentert i full bredde i YrkesBil nummer 5.