-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Vil ha like regler for avskrivning
Både svenske og danske lastebileiere har gunstigere avskrivningsregler enn de norske. Norges Latstebileier-Forbund krever like konkurransevilkår.

Norges Lastebileier-Forbund (NLF) mener det må bli like regler for avskrivning i de nordiske landene. Slik det er i dag, gir det gir det svenske og danske lastebileiere konkurransefortrinn på bekostning av de norske.
I Sverige kan man nedskrive driftsmidler med 30 prosent i året. I Danmark er satsen 25 prosent, mens Norge har 20 prosent.
- Vi krever samme prosentsats i alle nordiske land, sier adm direktør Olav Slaatsveen i NLF. Dette har vært en kampsak i lang tid – og vi mener alle må se at dette er urettferdig. Og de norske eierne rammes.
Urettferdig formuesskatt
Bedre er det ikke med den norske formuesskatten som straffer mange norske lastebileiere. VG/E24 forteller om Inge Mollestad fra Grimstad som driver transportselskapet ASA Holvik Transport & Spedisjon i Grimstad.
Eieren sitter selv bak rattet og jobber minst 50 timer i uka. Han tar ikke ut en krone i utbytte, da øverste prioritet er nedbetaling av gjeld.
I 2008 hadde han en bruttolønn på 408.000 kroner. På grunn av eierandelen i lastebilselskapet fikk han en formuesskatt på kr 49.000.
Og som han sier: - Det hadde vært ok om jeg hadde fått utbytte fra selskapet. At man må skatte av arbeidende kapital, er urettferdig.
- Vi straffes ved å prioritere nedbetaling av gjeld i stedet for å ta ut utbytte.