-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Administrerende direktør
Motor Forum AS, Bergen
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Buss eller lastebil?
Volvo har i samarbeid med Schenker Åkeri AB og TFK (Institutet för transportforskning) tatt fram et nytt konseptkjøretøy for distribusjonskjøring.


En buss-dør letter adkomsten for sjåføren i Volvos nye DCV konseptbil
En buss-dør letter adkomsten for sjåføren i Volvos nye DCV konseptbil
Målet med Volvo DCV, som kjøretøyet heter, er blant annet et bedre førermiljø og sikrere transport i byer. YrkesBils medarbeider har sett bilen i Sverige, lenge før noen annen norsk journalist.
Ideen er at DCV skal kunne utføre de transportene som i dag utføres både av konvensjonelle distribusjonsbiler og budbiler. Dette skal minske antallet distribusjonsbiler i byene og naturligvis få en positiv påvirkning på miljøet.
Et annet mål med prosjektet er å øke sikkerheten til sjåføren0 samt forbedre ergonomien. På en vanlig distribusjonsbil går sjåføren nesten alltid ut av bilen på den siden der trafikken er. I DCV skjer dette via en bekvem trapp innenfor en trykkluftmanøvrert bussdør på høyre side.
Se full omtale i YrkesBil nr. 14