-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Buss eller lastebil?
Volvo har i samarbeid med Schenker Åkeri AB og TFK (Institutet för transportforskning) tatt fram et nytt konseptkjøretøy for distribusjonskjøring.


En buss-dør letter adkomsten for sjåføren i Volvos nye DCV konseptbil
En buss-dør letter adkomsten for sjåføren i Volvos nye DCV konseptbil
Målet med Volvo DCV, som kjøretøyet heter, er blant annet et bedre førermiljø og sikrere transport i byer. YrkesBils medarbeider har sett bilen i Sverige, lenge før noen annen norsk journalist.
Ideen er at DCV skal kunne utføre de transportene som i dag utføres både av konvensjonelle distribusjonsbiler og budbiler. Dette skal minske antallet distribusjonsbiler i byene og naturligvis få en positiv påvirkning på miljøet.
Et annet mål med prosjektet er å øke sikkerheten til sjåføren0 samt forbedre ergonomien. På en vanlig distribusjonsbil går sjåføren nesten alltid ut av bilen på den siden der trafikken er. I DCV skjer dette via en bekvem trapp innenfor en trykkluftmanøvrert bussdør på høyre side.
Se full omtale i YrkesBil nr. 14