-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Snart kan Scania levere V8 igjen
«Et av de verste avvikene når det gjelder deleleveranser i Scanias historie», ifølge selskapet. Nå ser problemene ut til å ha funnet en løsning, og V8-produksjonen starter opp igjen.
I starten av juli ble Scania tvunget til å stoppe produksjonen av V8-motorer, som følge av en langvarig streik hos en underleverandør som produserer motorblokkene til åtter’n.
Scania innførte også salgsstopp for motortypeen. I Norge har kunder fått bestille nye biler med V8-motor i perioden, men de har ikke fått oppgitt noen leveringstid.
Nå melder selskapet imidlertid at problemene ser ut til å løses: «Scania har nå sikret en liten men jevn første forsyning av motorblokker».
Vil ta tid
Dermed kan fabrikken i Södertälje så smått komme i gang med produksjonen av V8-motorene igjen.
Samtidig understrekes det at produksjonsforstyrrelser i denne størrelsesorden medfører store logistiske utfordringer, og at det vil ta noe tid for å komme à jour igjen.
– Det vil fortsatt være noe usikkerhet i noen uker fremover, før vi har hele bildet og kan øke produksjonen for fullt, uttaler Alexander Vlaskamp, Senior Vice President, Head of Scania Trucks, i en pressemelding.
Åpner for nye bestillinger
Han forteller at planen er å trappe opp produksjonen gradvis, med mål om å kunne bekrefte en korrekt leveringsplan i løpet av de neste månedene for eksisterende bestillinger.
– Så vil vi suksessivt åpne opp for nye bestillinger. Hele denne situasjonen kom på et tidspunkt da vi var ekstremt travle med å produsere nye V8-motorer, og vi er svært lei oss for at lojale Scania-kunder er blitt rammet, sier Vlaskamp.
– Dette er et av de verste avvikene når det gjelder deleleveranser i Scanias historie, fastslår han.
–––––––-
Scanias V8
- Motorene, som leveres i lastebiler, til industri og båter, produseres i Södertälje.
- Lastebilmotoroene leveres i fire versjoner, med effekt mellom 520 og 730 hestekrefter.
- Scanias første 350 hesters V8-motor for lastebil ble lansert i 1969