-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Varsler skjerpet kamp mot ulovlig kabotasje
Erna Solberg og den nye blå-grønne regjeringen slår fast at de skal arbeide aktivt mot liberaliseringen av kabotasjeregelverket og at de skal redusere omfanget av ulovlig kabotasje.


NLF-direktør Geir A. Mo. Foto: NLF/Jon Terje Hellgren Hansen
– Dette er et viktig gjennomslag for NLFs arbeid over lang tid, og det er en skikkelig oppfølging av løfter både Høyre og FrP ga i valgkampen. Dette er vi meget godt fornøyd med, uttaler direktør Geir A. Mo i Norges Lastebileier-Forbund.
Han er i det hele tatt rimelig fornøyd med den nye regjeringsplattformen Høyre, Fremskrittspartiet og Venstre la frem i helgen, og mener norsk transportnæring har mye å glede seg over.
Her er noe av det NLF er fornøyd med, og mener de har fått gjennomslag for i den nye regjeringsplattformen:
- Ha gode vilkår for godstransporten og bidra til ryddige konkurranseforhold innen næringen.
- Arbeide aktivt mot liberalisering av kabotasjeregelverket og redusere omfanget av ulovlig kabotasje.
- Styrke det formaliserte samarbeidet mellom håndhevingsmyndighetene for å sikre økt og målrettet kontroll av transportnæringen langs vei, i bedrift og terminal, og legge til rette for effektiv håndheving.
- Vurdere økt bruk av gebyr som reaksjon ved mindre alvorlige overtredelser av regelverk.
- Vurdere nye tiltak for å hindre at førere av kjøretøy unnlater å stoppe for kontroll av Statens Vegvesen.
- Sikre at utenlandske vogntog forplikter seg til å betale bompenger og andre avgifter.
- Vurdere hvordan viktige eksportveier, som omfatter fylkesveier og riksveier, bedre kan opprustes til å dekke næringslivets transportbehov.