-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Dette blir spennende: Strømprisrace
Franskmennene leder det elektriske varebilløpet for tiden. Peugeot kommer nå med el-Partner som matcher Renault Kangoo ZE.


ELEKTRISK: De første bildene viser utvendig en helt straight Partner.
Det meste spennende er derfor at Norge, i følge importøren Bertel O. Steen, skal være primærmarkedet for denne bilen.
Og det er et godt tidspunkt, til et marked som begynner å egge seg opp på elektrisk mobilitet.
Av konkurrenter kan vi nevne Ford el-Connect, som er kommet på markedet, men har møtt problemer ved at produsenten av den elektriske biten har søkt konkursbeskyttelse. Fortsettelsen er fortsatt uviss.
Samtidig har Renault lansert sin elektriske Kangoo, men med levering først i november.
Når Peugeot nå presenterer sin elektriske Partner er det blant annet med:
* høyere nyttelast på 685 kilo, mot Renaultens 595 kilo
* større lastevolum på 3,3 kubikkmeter, mot Renaultens 3,0 kubikk
Begge bilene kommer med kort og lang akselavstand, L1 og L2.
Men OBS OBS! Peugeoten har selvsagt sine 3 seter – som kanskje også i den elektriske verden blir det aller største fortrinnet over Renaulten.
Rekkevidden oppgis til pene 170 kilometer etter NEDC-syklusen – det samme som Renaulten – og før de slenger på forsikringsbegrepet: Avhengig av bruk og kjøremønster.
Lading skjer via både vanlig veggkontakt (16A) og hurtiglader (CHAdeMO) – som er samme type som på Peugeot iOn. For øvrig til et Li-ion-batteri med omtrent samme oppgitte kapasitet som Renaults.
Peugeoten kommer i midlertid med en noe kraftigere elmotor, 49 kW mot 44 kW – eller 60 mot 67 hester.
Prisen er imidlertid ikke opplyst. Det vi vet så langt er at man BÅDE kan kjøpe eller leie batteri i Peugeoten.
Hos Renault, hvor man betaler fra 223.000 kroner for bilen, er man tvunget til å leie batteriene (fra 715 kr/mnd).
Elektriske Partner lanseres på den store internasjonale nyttekjøretøymessen IAA i Hannover i neste uke, og bilen kommer på markedet andre kvartal 2013.