-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Elektrisk Solaris skreddersydd for Skandinavia
Hittil har vi ikke sett noen 15-meters treakslet elbuss på veien i Norge. Det vil Solaris gjøre noe med.

Når den polske produsenten nå lanserer helelektriske Urbino 15 LE med tre aksler har de nemlig den typiske skandinaviske kunden i tankene.
Elbussen blir tilgjengelig både som bybuss (klasse I) og intercitybuss (klasse II).
LES OGSÅ: Solaris skal levere trolleybusser til Bergen
Nå er ikke treakslede 15 metringer noe nytt for Solaris. De bygget sin første buss med denne konfigurasjonen i 1999, og har siden levert rundt 1.300 slike – men da med diesel- eller gassmotor.
Imidlertid har ikke Solaris kunnet levere denne konfigurasjonen de senere årene.
Sverre Skaar, adm. dir. i Solaris Norge AS, har i YrkesBil tidligere omtalt dette som deres akilleshæl i det norske markedet hvor denne busstypen er betydelig etterspurt.
– 15 meter laventre er en busstype Solaris ikke har solgt så mye av de seneste fem årene, men som nå begynner å etterspørres igjen. For å henge med og være blant de fire største hvert år, som er målsettingen, trenger vi et slikt produkt. Laventre er et typisk skandinavisk produkt, sa Skaar til YrkesBil for ett år siden.
Han antydet den gangen at fabrikken jobbet med en 15 meters treakslet elbuss, og det er den bussen vi ser resultatet av nå.
LES OGSÅ: Passerer 500 busser i Norge
Urbino 15 LE Electric skal tilbys med to eller tre dører, og har sitteplass til 55 passasjerer.
Energien skal lagres i Solaris High Energy+ batterier av nyeste generasjon, og disse kan lades enten via plugg i vegg eller pantograf på taket.
Solaris er foreløpig sparsommelige med tekniske data for kjøretøyet, men lover å slippe mer informasjon i april. Sverre Skaar opplyser at Norge vil få de første bussene.