-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fords nye profftilværelse
Ford Pro er en ny global forretningsenhet som skal «levere innovative digitale løsninger for økt produktivitet hos både små og store bedriftskunder».
Pro er ingen ny betegnelse hos Ford. Vi har tidligere skrevet om appen Ford Pass Pro og servicestandarden Ford Service Pro.
Men det er altså først denne uken at den nye forretningsenheten Ford Pro ble offisielt lansert.
Ford Pro beskriver selv at de kombinerer bruk av live bildata, programvare, ladeløsninger, finansiering og et omfattende servicenettverk for nyttekjøretøy - i en dedikert plattform for flåtestyring til bedriftskundene hvor de kan styre sine tilkoblede og elektrifiserte bilflåter.
– Vi er på full fart inn i en digital «always-on» tidsalder hvor det å styre en hel bilflåte er mer komplekst enn noensinne. Med Ford Pro blir det enkelt for bedrifter å øke sin produktivitet med en one-stop-løsning levert av et merke de kan stole på, sier Ted Cannis, CEO, Ford Pro.
Her skal bedriftskundene hjelpes med å administrere sine flåter, enten de kjører bensin, diesel eller elektrifiserte modeller – uavhengig av om det er en Ford eller et annet bilmerke.
Ford Pro har et mål om at disse løsningene skal kunne bidra til en omsetning på nærmere 400 milliarder kroner globalt i løpet av 2025.
Mer enn 5.000 kundeordre var allerede mottatt før de første produksjonsklare E-Transit forlot fabrikken like før påske - en stor andel av disse er fra Norge. Ford skal også tilby nye Transit Custom som helelektrisk variant fra 2023.
Deretter følger også nye Transit Courier som en helelektrisk variant i 2024. Da blir også disse tilgjengelig i helelektriske personbilutgaver, som flerbruksbilene Tourneo Custom og Tourneo Courier.
Nedetid er den tredje høyeste kostnaden for en bilflåte – bare drivstoff og avskrivinger er dyrere.
Ved å bruke data fra kjøretøy som er tilkoblet døgnet rundt, og forhandlernettet, mener Ford Pro å kunne gi høy driftstid/oppetid. Alle norske Ford-forhandlere er såkalt elbil-sertifisert.
Ford Pro inkluderer også en flåte med mobile servicebiler som kan utføre service og tjenester når som helst og hvor som helst. Mobil Service er allerede på plass hos flere norske Ford-forhandlere.
Produsenten opplyser at siden FordLiive ble introdusert i utvalgte markeder i mars 2021 har systemet sørget for at kjøretøy i Europa har vært tilgjengelig nesten 125.000 dager mer enn de ville ha vært uten systemet. Ford Pro hevder å ha beregnet at FordLiive kan redusere nedetiden i en flåte biler med opp mot 60 prosent.
(Her presiserer de følgende: Estimert årlig reduksjon basert på at (1) kunden raskt svarer på kjøretøyadvarsler i FordPass Pro/Ford Telematics (for å redusere behovet for veihjelp) og (2) anslått tid spart på å bruke Ford Transit-sentre til vedlikehold og reparasjoner (inkludert Express Service). Faktisk reduksjon vil være individuell, basert på blant annet kjørestil og bruken av kjøretøyet).