-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Tunge Hyundai til Tyskland
Etter at rundt 50 slike har vært kjørt i Sveits et års tid, er nå de tunge Hyundaiene også på vei til Tyskland i klassiske spedisjonsroller. Det mest spennende med dem er vel at de er hydrogendrevet.
Det er Meyer Logistik som har bestilt en Xcient Fuel Cell. De kunne nesten ikke tillate seg å vente lenger, både i holdning og i praksis har de vist seg som en pioner på bærekraft, men de manglet fremdeles en nullutslipper på hydrogen.
Det gis gode tilskudd til slike biler i Tyskland. Inntil 80 % av merkost i forhold til en tilsvarende diesel kan tilbakebetales av det offentlige, dessuten er det ingen bompenger – maut – for slike.
- For Mayer er det viktig å samle erfaring med ny teknologi, sier daglig leder Matthias Strehl til Lastauto Omnibus, - og spesielt er det TCO’en vi legger vekt på, føyer han til.
Selskapet har ennå ikke bestemt seg for hvilke ruter den skal bruke bilen på – valget er i første omgang betinget av at det finne tilstrekkelige fyllemuligheter underveis.
I Sveits er Hyundai med på å bygge hydrogen-infrastrukturen og der fyller bilene bare med grønn hydrogen.
- Vi selger ikke bare en lastebil. Vi selger en bekymringsløs-pakke, sier Beat Hirschi, CEO for HHM til bladet.
Han forteller også at Hyundai Hydrogen Mobility regner med 100 biler til Tyskland i år, og at de er i samtale med kunder i mange andre europeiske land.
Det er den faceløftede utgaven som er på vei til Meyer nå. Ny grafikk, innslag av blå striper, en kraftig V-formet grill med et helt eget mønster i aluminium-fronten og med fabrikk-logoen i ikke akkurat beskjeden størrelse rett under frontruten.
350 bar systemet, de to brenselcellestackene på hver 90 KW og elmotoren på inntil 350 kW er som før, men i stedet for bare ett buffer-batteri på 72 kWh finnes det nå tre av dem. Rekkevidden er rundt 400 km og full tank tar mellom 8 og 20 minutter.
Foreløpig leveres bilen bare som 4 x 2 eller 6 x 2, men de har for lenge siden lovet at den klassiske 4 x 2 trekkbilversjonen også skal komme. Da med et drivsystem som skal by på 1000 km. Den lar vente på seg.
Den norske Hyundai-importøren har egentlig ikke noe med denne delen av konsernet å gjøre.