-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tunge Hyundai til Tyskland
Etter at rundt 50 slike har vært kjørt i Sveits et års tid, er nå de tunge Hyundaiene også på vei til Tyskland i klassiske spedisjonsroller. Det mest spennende med dem er vel at de er hydrogendrevet.
Det er Meyer Logistik som har bestilt en Xcient Fuel Cell. De kunne nesten ikke tillate seg å vente lenger, både i holdning og i praksis har de vist seg som en pioner på bærekraft, men de manglet fremdeles en nullutslipper på hydrogen.
Det gis gode tilskudd til slike biler i Tyskland. Inntil 80 % av merkost i forhold til en tilsvarende diesel kan tilbakebetales av det offentlige, dessuten er det ingen bompenger – maut – for slike.
- For Mayer er det viktig å samle erfaring med ny teknologi, sier daglig leder Matthias Strehl til Lastauto Omnibus, - og spesielt er det TCO’en vi legger vekt på, føyer han til.
Selskapet har ennå ikke bestemt seg for hvilke ruter den skal bruke bilen på – valget er i første omgang betinget av at det finne tilstrekkelige fyllemuligheter underveis.
I Sveits er Hyundai med på å bygge hydrogen-infrastrukturen og der fyller bilene bare med grønn hydrogen.
- Vi selger ikke bare en lastebil. Vi selger en bekymringsløs-pakke, sier Beat Hirschi, CEO for HHM til bladet.
Han forteller også at Hyundai Hydrogen Mobility regner med 100 biler til Tyskland i år, og at de er i samtale med kunder i mange andre europeiske land.
Det er den faceløftede utgaven som er på vei til Meyer nå. Ny grafikk, innslag av blå striper, en kraftig V-formet grill med et helt eget mønster i aluminium-fronten og med fabrikk-logoen i ikke akkurat beskjeden størrelse rett under frontruten.
350 bar systemet, de to brenselcellestackene på hver 90 KW og elmotoren på inntil 350 kW er som før, men i stedet for bare ett buffer-batteri på 72 kWh finnes det nå tre av dem. Rekkevidden er rundt 400 km og full tank tar mellom 8 og 20 minutter.
Foreløpig leveres bilen bare som 4 x 2 eller 6 x 2, men de har for lenge siden lovet at den klassiske 4 x 2 trekkbilversjonen også skal komme. Da med et drivsystem som skal by på 1000 km. Den lar vente på seg.
Den norske Hyundai-importøren har egentlig ikke noe med denne delen av konsernet å gjøre.