-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tunge Hyundai til Tyskland
Etter at rundt 50 slike har vært kjørt i Sveits et års tid, er nå de tunge Hyundaiene også på vei til Tyskland i klassiske spedisjonsroller. Det mest spennende med dem er vel at de er hydrogendrevet.
Det er Meyer Logistik som har bestilt en Xcient Fuel Cell. De kunne nesten ikke tillate seg å vente lenger, både i holdning og i praksis har de vist seg som en pioner på bærekraft, men de manglet fremdeles en nullutslipper på hydrogen.
Det gis gode tilskudd til slike biler i Tyskland. Inntil 80 % av merkost i forhold til en tilsvarende diesel kan tilbakebetales av det offentlige, dessuten er det ingen bompenger – maut – for slike.
- For Mayer er det viktig å samle erfaring med ny teknologi, sier daglig leder Matthias Strehl til Lastauto Omnibus, - og spesielt er det TCO’en vi legger vekt på, føyer han til.
Selskapet har ennå ikke bestemt seg for hvilke ruter den skal bruke bilen på – valget er i første omgang betinget av at det finne tilstrekkelige fyllemuligheter underveis.
I Sveits er Hyundai med på å bygge hydrogen-infrastrukturen og der fyller bilene bare med grønn hydrogen.
- Vi selger ikke bare en lastebil. Vi selger en bekymringsløs-pakke, sier Beat Hirschi, CEO for HHM til bladet.
Han forteller også at Hyundai Hydrogen Mobility regner med 100 biler til Tyskland i år, og at de er i samtale med kunder i mange andre europeiske land.
Det er den faceløftede utgaven som er på vei til Meyer nå. Ny grafikk, innslag av blå striper, en kraftig V-formet grill med et helt eget mønster i aluminium-fronten og med fabrikk-logoen i ikke akkurat beskjeden størrelse rett under frontruten.
350 bar systemet, de to brenselcellestackene på hver 90 KW og elmotoren på inntil 350 kW er som før, men i stedet for bare ett buffer-batteri på 72 kWh finnes det nå tre av dem. Rekkevidden er rundt 400 km og full tank tar mellom 8 og 20 minutter.
Foreløpig leveres bilen bare som 4 x 2 eller 6 x 2, men de har for lenge siden lovet at den klassiske 4 x 2 trekkbilversjonen også skal komme. Da med et drivsystem som skal by på 1000 km. Den lar vente på seg.
Den norske Hyundai-importøren har egentlig ikke noe med denne delen av konsernet å gjøre.