-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Denne lastebilen er helt Chef
I konkurransen «nabolagets heftigste grill» skal det noe til å overgå Volvos spesialbygde Pit Boss.
Du husker kanskje Renaults «grillbil» på Transport & Logistikk-messen i 2019?
Inspirert av denne har den norske Volvo Trucks-organisasjonen nå fått bygget sin egen variant.
Nylig ble den presentert og demonstrert for kunder og presse på Furuset.
– Det er en liten gruppe som har jobbet detaljert med prosjektet, men bilen har fortløpende blitt til som et resultat av drømmer og visjoner fra sjåfører, ansatte og entusiaster og andre i bransjen som vi har pratet med – dette er din, min og vår bil og den skal brukes hver dag for maksimal glede hos flest mulig, opplyser Preben Wilhelmsen til YrkesBil.
Han er markeds- og kommunikasjonssjef i Volvo Norge.
Pit Boss skal være selve midtpunktet under arrangementet Grill’n’Chill, som Volvo Norge skal reiser landet rundt med, fra Lindesnes til Nordkapp, i år og neste år. Alle forhandlere, ulike arrangementer og mange Truck-stops skal besøkes.
– Dette er en gave til sjåfører, kollegaer, entusiaster, bedriftseiere og andre i bransjen etter en tøff periode med korona og et behov blant mange for å samles igjen rundt felles interesser – lastebil, god mat og samvær, forklarer Wilhelmsen.
En viktig del av den spesialbygde lastebilen er nemlig en spesiallaget Weber gassgrill innebygget bak venstre sideskjørt, et kjøleskap i senterskapet, serveringsbord i spoileren og et ganske så heftig innvendig og utvendig lydandlegg.
– Fra vi parkerer til vi serverer «The Pit Boss burger» går det 15 minutter, sier Wilhelmsen.
Volvo Norge har samarbeidet med en rekke aktører i og utenfor lastebilbransjen. En av partnerne er den velkjente påbyggerbedriften Nomek på Stryn som har et meget kompetent plateverksted og god erfaring med tidligere spesialprosjekter.
– Selv om bilen ser meget spesiell ut og for mange fremstår som «ikke registrerbar» har det vært svært viktig for oss at bilen kan registreres og godkjennes for vanlig bruk og ikke bare brukes som showbil. Resultatet er en fullt brukbar bil – med en basis som etter 20 minutter med demontering av spoiler (6 bolter) kan settes inn i transportoppdrag, fortsetter Wilhelmsen.
Han forklarer at inspirasjon fra flere hold er satt sammen til en helhet som skal fremstå som ny:
- Piper og bakskjermer – amerikansk stil.
- Det store rutefeltet, ren slett frontplate, takgrind, stige - hollandsk stil.
- Volvo Brick-looken er opprettholdt med rette linjer og en firkantet endestuss med skikkelig lysrack – svensk stil.
- 495/45 bakhjul og hekkspoiler, frontleppe – inspirert av superlastebilen Iron Knight.
– Resultatet blir en erkenorsk bil helt i tråd med janteloven, smiler Wilhelmsen.
På innsiden finner man et interiør blir heltrukket i kombinasjonen av svart alcantara og svart skinn. FH16-interiøret er i stor grad beholdt, med oransje detaljer i likhet med utsiden og belyst med oransje lys.
Et oppgradert lydanlegg innvendig og høyttalerkasse med fire høyttalere over verktøyskap ute sørger for den rette stemningen på grillfesten.