-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Actros L – L for ‘ikke lenger’
Mens vi venter på verdenspremieren på eActros om noen dager, har Daimler lurt inn en ny modell: Actros L. L’en står ikke for det du kanskje tror.
Den 30. juni er hele verden invitert til global premiere på eActros. Den batteri-elektriske versjonen av Daimlers toppmodell.
Derfor kan det virke litt pussig at de presenterer en annen flunkende ny modell, Actros L, bare noen dager i forveien.
Det gjør de da heller ikke.
Actros L viser seg å være en velkjent Actros med en del forbedringer i komfort-avdelingen og med en enda lengre liste over elektroniske hjelpemidler. Enten til å støtte sjåføren, eller for å støtte transport-arbeidet – eller for å øke produsentens kontakt med kundene sine.
Selvfølgelig hadde det vært logisk å tro at L ville vært navnet på en hytte konstruert etter de nye målene som tillates av EU – lengre både foran og bak.
Men de eneste målene som later til å være endret på denne Actrosen er innvendig bredde, som for tre av variantene nå er oppe i 2,5 meter. Og setet, som er senket 40 mm.
Da er DAF fremdeles den eneste med hytte etter den nye standarden – den som tillater pluss 160 mm foran og pluss 330 mm bak – inntil Scania kommer med sin. Der er det gamle førerhuset forlenget med 270 mm.
Det som listes som nyheter hos Daimler er i tillegg til ny madrass og stilige setetrekk nesten bare elektroniske sikkerhets-systemer, utvidet konnektivitet (som også hjelper på økonomien ved at det igjen er snakk om mindre forbruk: 3 prosent!) og viktige nye hjelpemidler og tjenester for transportør og speditør.
Dashdoc heter en ny modul i produsentens Truck App portal. Den skal i praksis gjøre alt papirarbeid i forbindelse med logistikken overflødig.
Denne tjenesten strekker seg helt ned til CompleteMile servicekontrakten mellom kunde og produsent der kjørelengde automatisk rapporteres gjennom Mercedes-Benz Uptime og der informasjonene sømløst blir gjort om til digitalisert fakturering.
Men lang hytte venter vi fremdeles på.