-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Actros L – L for ‘ikke lenger’
Mens vi venter på verdenspremieren på eActros om noen dager, har Daimler lurt inn en ny modell: Actros L. L’en står ikke for det du kanskje tror.
Den 30. juni er hele verden invitert til global premiere på eActros. Den batteri-elektriske versjonen av Daimlers toppmodell.
Derfor kan det virke litt pussig at de presenterer en annen flunkende ny modell, Actros L, bare noen dager i forveien.
Det gjør de da heller ikke.
Actros L viser seg å være en velkjent Actros med en del forbedringer i komfort-avdelingen og med en enda lengre liste over elektroniske hjelpemidler. Enten til å støtte sjåføren, eller for å støtte transport-arbeidet – eller for å øke produsentens kontakt med kundene sine.
Selvfølgelig hadde det vært logisk å tro at L ville vært navnet på en hytte konstruert etter de nye målene som tillates av EU – lengre både foran og bak.
Men de eneste målene som later til å være endret på denne Actrosen er innvendig bredde, som for tre av variantene nå er oppe i 2,5 meter. Og setet, som er senket 40 mm.
Da er DAF fremdeles den eneste med hytte etter den nye standarden – den som tillater pluss 160 mm foran og pluss 330 mm bak – inntil Scania kommer med sin. Der er det gamle førerhuset forlenget med 270 mm.
Det som listes som nyheter hos Daimler er i tillegg til ny madrass og stilige setetrekk nesten bare elektroniske sikkerhets-systemer, utvidet konnektivitet (som også hjelper på økonomien ved at det igjen er snakk om mindre forbruk: 3 prosent!) og viktige nye hjelpemidler og tjenester for transportør og speditør.
Dashdoc heter en ny modul i produsentens Truck App portal. Den skal i praksis gjøre alt papirarbeid i forbindelse med logistikken overflødig.
Denne tjenesten strekker seg helt ned til CompleteMile servicekontrakten mellom kunde og produsent der kjørelengde automatisk rapporteres gjennom Mercedes-Benz Uptime og der informasjonene sømløst blir gjort om til digitalisert fakturering.
Men lang hytte venter vi fremdeles på.