-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Maxus makser
Den kinesiske el-varebilen Maxus øker takten i Europa, foran den store introduksjonen de planlegger i 2019.
Vi har allerede fortalt om kinesiske Maxus. En el-varebil som kommer fra en av Kinas virkelig store og velrennomerte fabrikker, SAIC, og som blant annet Posten Norge har tittet nærmere på.
De har for lengst fortalt at de planlegger en pan-europeisk debut i 2019, men før det skal de åpenbart inn på flåter og kritiske brukere – dels for å samle erfaring og dels (håper de vel) for å opparbeide seg et godt renomme.
Nå forteller Pieter Gabriëls, administrerende direktør for SAIC Mobility Europe, at «nå analyserer vi virkelig-liv data for å vise hvordan store brukere med fordel kan fylle på med elektriske biler i varebilflåtene sine. Dette er også et ledd i å skru opp leveringene slik at vi er helt forberedt på det vi tror kan vente oss i 2019».
Maske Fleet er en av de store brukerne i Tyskland som er blinket ut som en tidlig samarbeidspartner. Derfra har de for eksempel nettopp levert flere EV80 biler til et stort budbilfirma i Hamburg, Uzun Logistik.
Andreas Maske, sjefen for Maske Fleet GmbH, peker på at med stadig større usikkerhet med hensyn til kjøretillatelser i tyske storbyer, er det viktig for store logistikkfirmaer å ha alternativene klare, og vite hvordan de skal drives.
Tyskland og Østerrike var de første markedene, så har andre nasjoner fulgt etter, og vi kan nok regne med større oppmerksomhet rettet mot Norge også om ikke så lenge.