-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Amerikansk pickup til Mesta
Den statseide entreprenørgiganten kjøper Ford pickup. - Det er rimeligere for oss å velge en elektrisk pickup som F-150 Lightning, til tross for høyere innkjøpspris.
Norges største entreprenør innen drift og vedlikehold av vei skal elektrifisere driften og har særegne krav til innkjøp av biler. Leveringstid og lite utvalg som treffer behovene til Mesta har gjort at overgangen til elektriske kjøretøy har gått saktere enn planlagt.
Men nå kommer bilen som gir ketchup-effekt ifølge selskapet:
Mesta har kjøpt inn 35 stykker av den elektriske firehjulsdrevne pickupen
fra Ford, F-150 Lightning.
Vil kjøpe flere
- Vi har egne mål på bærekraft og utslippsreduksjoner, og vi har offentlige kunder som etter hvert krever nullutslipp i kontraktene. Til sammen gjør dette at vi nå øker innkjøpstakten av nye, elektriske biler, sier fungerende konsernsjef Tonje G. Jensen.
Hun lover at det ikke stopper på tallet 35 på de elektriske pickupene fra Ford.
Hvor mange Mesta til slutt kjøper inn er noe avhengig av nye kontrakter
samtidig med en kontinuerlig vurdering av reelle behov.
- Totalt vil vi kjøpe inn flere og vi har en løpende
vurdering på antallet, påpeker Jensen.

Kamp om bilene
Det blir nok kamp om bilene på anleggskontorene skal vi tro Jensen.
- Nå må vi ta en prat om hvem som virkelig har behov for disse pickupene. For
vi skal ikke kjøpe flere enn de vi faktisk har bruk for. Men vi har aldri hatt
en så stor interesse for et elektriske kjøretøy hos våre ansatte, sier Jensen.
Hun understreker at Mesta skal drive vedlikeholdet av norsk infrastruktur på en
bærekraftig måte, samtidig som selskapet skal opprettholde konkurransekraft.
Elektrifisering av bilparken er en del av dette arbeidet.
Fornuftig valg
Mesta trekker frem lavere driftskostnader som en av begrunnelsene for valg av F-150 Lightning.
– Det er rimeligere for oss å velge en elektrisk pickup som
F-150 Lightning, til tross for høyere innkjøpspris. Totalt er dette den
bilen i markedet som best dekker behovet vårt sier produktansvarlig for bil i
Mesta, Steffen Olerud.
Han forteller at Mesta har i underkant av 1000 ulike
varebiler tilgjengelig – hovedsakelig er dette varebiler og pickuper på under
3,5 tonn.

Den store amerikanske pickupen har egenskaper som passer Mesta godt: Hengervektkapasitet på 3,5 tonn, stor plass på lasteplanet i tillegg til romslig frunk. Mesta trekker også frem god nok rekkevidde til å klare lange avstander inkludert nødvendig last.
Lader i lunsjen
Ladestopp blir ikke noe problem skal vi tro Mesta. En rask boost i lunsjen er nok til at bilen har mer enn nok strøm til en arbeidsdag, skriver selskapet.
