-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Amerikansk pickup til Mesta
Den statseide entreprenørgiganten kjøper Ford pickup. - Det er rimeligere for oss å velge en elektrisk pickup som F-150 Lightning, til tross for høyere innkjøpspris.
Norges største entreprenør innen drift og vedlikehold av vei skal elektrifisere driften og har særegne krav til innkjøp av biler. Leveringstid og lite utvalg som treffer behovene til Mesta har gjort at overgangen til elektriske kjøretøy har gått saktere enn planlagt.
Men nå kommer bilen som gir ketchup-effekt ifølge selskapet:
Mesta har kjøpt inn 35 stykker av den elektriske firehjulsdrevne pickupen
fra Ford, F-150 Lightning.
Vil kjøpe flere
- Vi har egne mål på bærekraft og utslippsreduksjoner, og vi har offentlige kunder som etter hvert krever nullutslipp i kontraktene. Til sammen gjør dette at vi nå øker innkjøpstakten av nye, elektriske biler, sier fungerende konsernsjef Tonje G. Jensen.
Hun lover at det ikke stopper på tallet 35 på de elektriske pickupene fra Ford.
Hvor mange Mesta til slutt kjøper inn er noe avhengig av nye kontrakter
samtidig med en kontinuerlig vurdering av reelle behov.
- Totalt vil vi kjøpe inn flere og vi har en løpende
vurdering på antallet, påpeker Jensen.

Kamp om bilene
Det blir nok kamp om bilene på anleggskontorene skal vi tro Jensen.
- Nå må vi ta en prat om hvem som virkelig har behov for disse pickupene. For
vi skal ikke kjøpe flere enn de vi faktisk har bruk for. Men vi har aldri hatt
en så stor interesse for et elektriske kjøretøy hos våre ansatte, sier Jensen.
Hun understreker at Mesta skal drive vedlikeholdet av norsk infrastruktur på en
bærekraftig måte, samtidig som selskapet skal opprettholde konkurransekraft.
Elektrifisering av bilparken er en del av dette arbeidet.
Fornuftig valg
Mesta trekker frem lavere driftskostnader som en av begrunnelsene for valg av F-150 Lightning.
– Det er rimeligere for oss å velge en elektrisk pickup som
F-150 Lightning, til tross for høyere innkjøpspris. Totalt er dette den
bilen i markedet som best dekker behovet vårt sier produktansvarlig for bil i
Mesta, Steffen Olerud.
Han forteller at Mesta har i underkant av 1000 ulike
varebiler tilgjengelig – hovedsakelig er dette varebiler og pickuper på under
3,5 tonn.

Den store amerikanske pickupen har egenskaper som passer Mesta godt: Hengervektkapasitet på 3,5 tonn, stor plass på lasteplanet i tillegg til romslig frunk. Mesta trekker også frem god nok rekkevidde til å klare lange avstander inkludert nødvendig last.
Lader i lunsjen
Ladestopp blir ikke noe problem skal vi tro Mesta. En rask boost i lunsjen er nok til at bilen har mer enn nok strøm til en arbeidsdag, skriver selskapet.
