-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Tilbake til utgangspunktet
En amerikansk truck var opprinnelig enkel og nyttig. Det er tilbake dit Amazon-grunnleggeren Jeff Bezos, vil med sitt nye initiativ.
Det er ganske langt fra Blue Origin – romfarts-drømmen som blir virkelighet – til Slate Motors.
Begge er backet av pengene til Amazon-grunnlegger Jeff Bezos, men mens Blue Origin er et meget svevende prosjekt, bokstavelig talt, er Slate skikkelig nedpå jorden.
Back to Basic kan vi kalle det. En amerikansk truck som er bygget ned på pris men opp på bruksmuligheter.
Du finner ikke antydning av krom eller overflødige dekorasjoner her. Vinduene heves og senkes med en gammeldags sveiv og i stedet for en stor skjerm på dashbordet er det satt av plass til mobiltelefonen din.

Vi kan ikke kalle den en klassisk amerikansk truck, for denne er batterielektrisk. Med et forholdsvis stort batteri på 84,3 kWt og en motor som drar bakakselen med tilsvarende 201 bhp. Toppfarten holder seg under 150 km/t og det snakkes om rekkevidde oppunder 400 km.
Det har vært visket lavt om denne bilen i lang tid, de siste ukene har noen umerkede biler vært tilfeldig parkert rundt omkring, og heller ikke nå, når hjemmesiden åpner for bestilling, er det noen trompeter og fanfarer.
Det hele er ekstremt lavmælt.
Det lille vi foreløpig vet er at her har du et plan som kan romme litt over 1000 liter, men den kan modifiseres på mange måter – den kan til og med bygges om til en fem seters SUV.

Med grunn-utrustning skal den koste godt under 30.000 dollars. Den skal bygges i Midt-vesten et sted, men hvor er ikke sagt. Det er heller ikke sagt noe om de skal kjøpe kapasitet på en fabrikk som allerede eksisterer eller bygge egen fabrikk.
Amazon har allerede en leverandøravtale med Rivian. Det er ikke noe som tilsier at Slate også blir forbundet med Amazon. Dette er et Jeff Bezos initiativ som overhodet ikke har noe med Amazon å gjøre.
En spennende debut – vi kommer garantert til å høre mer om den.
