-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Sterke resultater for Bertel O. Steen Lastebil og buss
Tross omsetningsnedgang, bedret resultatene seg markant.
Da konsernet Bertel O. Steen AS la frem 2024-resultater denne uken, måtte konsernsjefen fortelle om et 2024 med stor omsetningsnedgang og et underskudd.
Underskuddet var riktignok mindre enn i 2023, men allikevel et underskudd.
I Bertel O. Steen Lastebil og buss er resultatet et helt annet.
Jarle Viuls, direktør i selskapet, antydet det for YrkesBil allerede i forbindelse med intervjuene foran det nye året:
- 2024 ble et bra år for oss, økonomisk, sa Viuls.
- Omsetningen ble omtrent som året før, men vi har det beste økonomiske resultatet på lang tid, kunne han fortelle.
Nå er tallene kommet på bordet:
Det viste seg at omsetningen i fjor var på 2,228 milliarder kroner – noe lavere enn i 2023, da den var 2,345 milliarder kroner.
Resultatet økte derimot betydelig, fra 50 millioner kroner i 2023 til 93 millioner kroner i 2024.
Og dermed gikk resultatmarginen fra 2,1 til 4,2 %.
Konsernsjefen, Harald Frigstad, sa det slik da han presenterte konserntallene denne uken:
- På lastebil og buss var fjoråret faktisk et av de beste årene våre.
- Økningen i resultatet skyldes strammere kostnadskontroll, sier Jarle Viuls til YrkesBil.no i dag.
- 2024 var vårt første hele driftsår som en rendyrket lastebil- og bussorganisasjon, og vi kan se tilbake på et år med solide resultater.
- Spesielt bussavdelingen har hatt et svært sterkt år, sier Viuls.
- Vi oppnådde andreplass på registreringsstatistikken over de mest solgte bussene i Norge, samtidig som vi befestet vår posisjon som markedsleder innen turbusser.
Denne suksessen skyldes både sterke produkter og et dedikert team som har jobbet tett med kundene for å levere de beste løsningene.
- På lastebilsiden har markedet vært krevende i 2024, med færre kontrakter enn ønsket og en lavere markedsandel enn forventet. Likevel har vi hatt full kontroll på kostnadene og drevet bevisst nøkternt, noe som har bidratt til det sterke resultatet, sier han.
Totalt ble det utfakturert i underkant av 400 lastebiler og 100 busser.
Tidligere har Jarle Viuls også snakket om det nye året:
- 2025 ser litt lysere ut enn vi først trodde, sa Jarle Viuls ved nyttårstider.
Og begrunnet det med blant annet:
- I budsjettet vårt for 2025 har vi 400 biler, og regner med at 100 av dem kan være elektriske.
- Vi regner med å få 280 lastebiler registrert på skilt. eActros 300 og 400 får vi tak i det vi trenger av, og jeg håper leveringskapasiteten for eActros 600 også vil holde tritt med etterspørselen.
Lastebil og Buss er nå skilt ut som en egen enhet i konsernet Bertel O. Steen AS. Prosessen ble fullført våren 2023.
Fjoråret var altså selskapets første fulle driftsår.
