-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Dobbeltcabiner må tilpasses
Geneve (BilNorge.no): De særnorske avgiftsreglene slår til igjen. Mens alle land i Asia, Afrika og Europa kan selge Toyotas nye HiLux dobbeltcabin med baksete, må bilene bygges om spesielt for Norge.
Lasteplanet på nye Toyota Hilux dobbeltcabin er nemlig for kort. Skal bilen godkjennes og registreres som en kombinertbil må planet forlenges med
Forventninger
Toyota skal produsere HiLux i Thailand og Sør-Afrika. Norske Toyota-forhandlere forventer seg meget av bilene som etter planene skal være i Norge i løpet av høsten. Men nå kan kravet til forlengelse av lasteplanet føre til at den mest populære modellvarianten må komme senere.
Administrerende direktør Tor I. Berge i Toyota Norge har besøkt Toyotas fabrikk i Sør-Afrika. Han har sett den nye HiLux og sier at han tror de får til en løsning med forlenget lasteplan på dobbeltcabineren. Han håper arbeidet kan gjøres lokalt på fabrikken i Sør-Afrika slik at man slipper ombygging i Norge.
Erfaringer
Toyota-importøren venter ikke på den særnorske dobbeltcabineren, men starter trolig med de øvrige pickup variantene i oktober. Det vet ikke helt om alle modeller vil komme fra Sør-Afrika eller om det blir leveringer både fra Thailand og Sør-Afrika. Toyota understreker at hvor bilene produseres ikke påvirker kvaliteten. Toyota Norge har bare positive erfaringer med Toyotaer produsert i Tyrkia og England. Den nye Aygo skal bygges i Tsjekkia med motorer fra Polen.