-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Administrerende direktør
Motor Forum AS, Bergen
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Farvel til en gammel venn
Vegen og Vi forsvinner. Et av de beste internbladene som finnes.

Det er ikke lenge siden vi siterte Vegen og Vi, i en av våre små notiser på denne siden. Det dreide seg om bøter på en omkjøringsvei etter at en bru ramla ned. Det ser ut til at dette dessverre skal bli siste gang vi kan bruke denne internavisen som kilde til noe som helst.
Helt siden 1961 har Vegen og Vi eksistert som et «kontaktledd for de ansatte i vegetaten».
Den var lenge en glimrende bedriftsavis, men kanskje med hovedvekt på bedrift – med andre ord: ikke fullt så interessant for oss utenfor. En frekvens på utgivelse hver annen måned, gjorde den kanskje heller ikke til det mest aktuelle organet.
Men for femten års tid siden gikk den over til tabloidformat, den kom ut med ti dagers mellomrom, den la veldig stor vekt på nyhetsformidling, presenterte gjerne kontroversielle saker, og ble åpenbart skrevet også for oss utenfor etaten.
Og akkurat det er det ikke tvil om, er man interessert i biler og biltrafikk, så er man også interessert i veier og alt det andre Statens Vegvesen driver med.
Så gikk frekvensen nedover igjen, i det siste har den ligger på 11 utgivelser i året. Slett ikke mindre ivrig leste, men altså lest med lengre mellomrom. Og sannsynligvis er det en naturlig utvikling at bladet nå legges ned.
Det kan være opprettelsen av veisektorens nye utbyggingsselskap, som selvfølgelig vil fragmentere bransjen. Eller det kan være den generelle overgangen til informasjon og underholdning på den lille skjermen, som forklarer dette nye dødsfallet.
Nå har det aldri vært noe problem med informasjonsstrømmen fra Statens Vegvesen gjennom andre kanaler, og det har aldri vært noe problem å få svar på spørsmål der, men jeg vil savne bladet – blant annet fordi det inneholdt saker av den type jeg aldri ville finne på å spørre om hvis ikke bladet hadde fortalt meg at saken eksisterte.