-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Varebilhåp fra Kia
Hyundai har nettopp fortalt at de skal investere 50 milliarder dollars i Sør-Korea frem til 2025. Det skal gå til mer enn biler: elektronikk og mobilitet i luften for eksempel.
Men vi kan trygt regne med at biler vil få sitt og at noe også vil dryppe på Kias idé om «Purpose Built Vehicles».
Det har vært snakket om slike produkter siden Plan S-strategien ble presentert for noen måneder siden. Da dukket også disse skissene opp som er så nær vi har kommet varebiler fra Kia på en stund. Internt later de til å bli omtalt som SW-prosjektet.
En egen fabrikk for Purpose Built Vehicles – det høres ut som biler som er bygget for bare ett bestemt formål – skal bygges neste år. Men det sies at biler derfra ikke skal rulle ut før i 2026.
Kia har faktisk sin egen sjef for lette, kommersielle kjøretøy, Sangdae Kim. Hans ansvar er forresten begrenset til de batterielektriske, men han forsikrer at også der vil det bli nok å gjøre i fremtiden.
De første Purpose Built kjøretøyene har han allerede presentert. Niro Plus heter de. Niro-modeller spesielt tilpasset taxi-bruk eller andre mobilitetstjenester.
Deres lille Ray Van, som også kan leveres som en-seter spesialbygget til pakkelevering i bysentra, kommer også snart i elektrisk utgaver.
Og så kan vi åpenbart vente på de rene varebilene igjen.