-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Mercedes med nese
Det er Vito-baserte Viano vi ser spionbilder av her.
SPIONBILDER: Bildene av den kraftig maskerte Vianoen inne på privat område kan ikke skjule at vi også på kommende Vito/Viano kan vente oss en skikkelig nese-jobb.
I følge våre kilder i Carparazzi er nye Viano ventet allerede sent 2013.
Med tanke på at Viano er en bil basert på Vito, gir konklusjonen om Vitos tilsvarende fornyelse seg selv.
Det mest interessant er at dette kan være en helt ny bil, ikke bare en noselift. Det er nemlig på tide, dagens konstruksjon er i praksis 10 år gammel.
Førstegenerasjon Vito så dagens lys i 1996, på delt plattform med VW Transporter T4, og da med forhjulsdrift.
I 2003 kom andregenerasjon Vito som en bortimot helt ny bil, med mer strømlinjeformet design, bakhjulsdrift og en ny serie motorer.
I 2010 så vi en facelift på dagens Vito, som ikke var så lett å se, men som innebar en rekke tekniske og komfortmessige forbedringer.
Les YrkesBils førsteinntrykk og første test her:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=36389
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=36932
Og Viano-utgaven har fulgt Vito som en skygge opp gjennom årene. (Det var riktignok først fra 2004 den sitt nåværende navn, første generasjon ble benevnt V-Klasse).
Viano kan leveres i mange artige konfigurasjoner, med opp til 8 passasjerseter. Det er kanskje likevel som luksuriøse 6-setere de fleste kjenner bilen. Ulempen har vært norske priser – som gjenspeiler salgstallene her hjemme.
For i dag er Vito den nest best selgende bilen i hele Mercedes-paletten. Med 799 biler per 22. juli er den kun slått av nye A-klasse.
Til gjengjeld er det registrert svimlende 15 nye Vianoer hittil i år (som dog er en mer enn på samme tid i fjor).
Tilbake til nesejobben: Vi kan vel egentlig trygt fastslå at det ikke er design-sprell som ligger til grunn for at store neser er tidens bilstil. Stadig strengere krav til forgjengersikkerhet tvinge fram «myke» konstruksjoner som nødvendigvis krever plass og volum
Maskeringen på spionbildene av Vianoen er fortsatt så omfattende at det eneste som fremgår er at den nye fronten blir større enn den var.
MEN: Det vil være veldig rart om bilen ikke har svært klare fellestrekk med de to nyeste varebiltrynene fra Mercedes (se linker under):
Helt nye Citan lansert i fjor høst - http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=39861
Faceliftet Sprinter i mai i år - http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=40812