-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser

Tilhengerspesialisten VAK styrker satsningen i Norge
Med Borgar Pettersen (40) ansatt i en nyopprettet stilling som selger, dobler VAK Norge salgskapasiteten.
VAK Norge AS er et heleid datterselskap av den finske påbyggeren VAK OY.
VAK Norge ble etablert for fire år siden, og frem til i dag er det bare Geir Strande som har solgt VAKs semitrailere og bilpåbygg til det norske markedet.

Lang erfaring

Nå melder selskapet at de har ansatt Borgar Pettersen som ny selger, som sammen med Strande skal utgjøre salgsteamet for det norske markedet.
Pettersen er ikke ukjent med transportbransjen.
Han har kjørt spesialtransport, og jobbet som driftsleder i kran og transportbransjen mellom 2006 og 2020, før han for fire og et halvt år siden startet som innkjøpsansvarlig for lastebiler og rullende materiell i Rema med ansvar for hele landet.
- Jeg har sett kvaliteten på det det VAK leverer og mener det er et stort potensiale i det norske markedet, sier Borgar Pettersen.
Ny rammekonstruksjon
VAK designer og produserer blant annet tilhengere,semi, bilskap, containerskap, V-Slidere som kan koble sammen to semitrailere, Dolly`s, containerpåbygg og krokbil påbygg. FRC, FNA, Stykkgods skap.

– Vi har jobbet hardt for å utvikle skap- og trailerkonstruksjonene våre. Den nye, mer holdbare rammekonstruksjonen har tekniske egenskaper som tilhører toppklassen i bransjen, sier VAKs selger Geir Strande.
Overgår forventningene
VAK opplyser selv at de har en markedsandel på over 50 prosent på skapløsninger for modulvogntog og HCT-kombinasjoner i det finske markedet.
- Det har gått over all forventning etter at vi etablerte oss i det norske markedet. Vi skynder oss sakte og fortsetter å bygge oss opp sten for sten, sier Stefan Björklund, som er eksportsjef i VAK.