-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
117 usolgte lastebiler
Samferdselsdepartementet har sagt seg enige i Vegdirektoratets avgjørelse. Den norske Chrysler-Jeep importøren er fortsatt uenig i avgjørelsen, men avventer reaksjonen fra Tollvesenet før de eventuelt vil reagere. Og med reaksjon kan det bli snakk om en rettssak.
Og på lager i Norge står det 117 splitter nye Jeep som skulle vært bygget om til lastebil. Før myndighetene reagerte ble det registrert 274 Jeep lastebil. Enda flere har skrevet kontrakt på levering – men kan nå trolig se langt etter sin bil. 1. januar 2005 endres reglene, så da er saken helt ute av verden. Men hva blir skjebnen til de 117 Jeepen som står på lager?
–Vi vurderer flere alternativer, sier informasjonsansvarlige Henning Larsen i Chrysler-Jeep Norge. Bilene er importert som personbiler og kan i utgangspunktet selges som det. Noen er solgt som det – men det er neppe realistisk at vi kan selge alle bilene som personbiler. Vi har derfor vurdert reeksport av bilene.
BilNorge: Til hvilke land?
–Det er interesse for Jeep mange steder, og jeg antar at det er mulig å finne noen særlig i det østlige Europa.
BIlNorge: Har dere vurdert å selge bilene billigere i Norge?
–Vi vil gjerne selge flest mulig til norske kunder – for bilene er jo alt i landet. Men vi vil ikke ha noen form for dumpingpriser av bilene. Men det er klart at vi må ha gunstige priser skal vi kunne selge så vidt mange nye Jeep.
BilNorge: Hvilke motorer har bilene?
–Det er faktisk mange typer – noen har bensin- og andre dieselmotor. Vi er egentlig ikke så veldig bekymret for bilene for det er stor interesse, ikke minst i utlandet. Vi tar ingen rask avgjørelse og ser tiden an.