-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Administrerende direktør
Motor Forum AS, Bergen
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
Geelys el-taxi til Oslo
Den spennende «London-drosjen», nesten hel-elektrisk, er igjen på vei til Oslo. Nå skal den ikke bare vises, den skal tas i bruk.

Det er bare et par uker siden den nye London-taxien ble tatt i bruk hjemme.
David Harris heter den 46 år gamle drosjeeieren som fikk nøklene til den første og han bruker først og fremst driftskostnader som argument.
Glem at bilen koster £ 55.000,- sier han, «denne vil koste £ 600 mindre per måned i reduserte drift- og service-kostnader».
Det er visse muligheter for at han vet hva han snakker om, han har kjørt Black Cab i 21 år og gjør litt mer enn 50.000 kilometer årlig.
For andre er selvfølgelig utslipp av stor betydning, dette er en ren elbil, men med rekkeviddehjelp fra en 1,3-liters bensinmotor.
I praksis later det til at dette betyr mer enn 100 kilometer rent elektrisk, at batteriene kan lades til cirka 80 prosent på 20 minutter, og at total rekkevidde er mer enn fra Trondheim til Oslo.
Det er Volvo-eieren Geely som har gått inn i denne bransjen også, ved å overta den tradisjonsrike produsenten av den avgåtte TX4, 2,7-liters diesel-taxien.
Det sies at de har investert 325 millioner pund i utviklingen av den nye og at de så langt har 200 faste bestillinger.
Hvor mange av dem som er fra Norge aner vi ikke, men en ny importør i samme gruppe som de som importerer Subaru og SsangYong skal nå også begynne å importere disse.
Det første synlige tegnet vi får på det er at en av de nye bilene vil være parkert utenfor Radisson Blue, Oslo Plaza den 1. og 2. februar. Både importøren og produsenten vil ha sine folk til stede der de to dagene, klare til å vise og forklare.
Les også: London Taxi på Norgesbesøk
Selv ser jeg frem til å få løsningen på mitt siste ubesvarte spørsmål, hva i all verden veier denne bilen: Vi har nemlig fått vite alt om lim-teknikk og aluminium og avanserte konstruksjoner som skal kompensere for den økte vekten av batteriene – men det konkrete antall kilo eller pund er det ennå ingen som har betrodd meg.