-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Bridgestone byr på Enliten
Det kan ikke være lett å markedsføre dekk. Nå skal Bridgestone benytte Enliten-teknologien i Ecopia-dekkene sine. Javel???
Bunnlinjen er sånn sett grei – selv om også den krever
sterkere tro enn fra den ivrigste katolikk:
- Skapt for flåter som ønsker å maksimere drivstoff-økonomien og samtidig øke den totale verdien av eierskapet. Det er derfor vi nå avduker den nye Ecopia, heter det fra dekkprodusenten.
Nå har Bridgestone selvfølgelig fordel av at de oppfattes som troverdige og at de mer enn en gang har vist at de vet hva dekk-konstruksjon handler om.
Men allikevel – å presentere egenskaper som først manifesterer seg etter titusenvis av kilometer kan ikke være enkelt.
Lav-energi mønster
Hva det dreier seg om?
Ecopia (Eco? Du la merke til det?) er en serie lastebil- og bussdekk med «perfekt balanse mellom ytelse, stabilitet og kjøreglede, ekstremt lav rullemotstand for enestående drivstofføkonomi og lavt CO2-utslipp».
Nå er de åpenbart blitt enda bedre for de er tilsatt Enliten, som altså er en teknologi som kombinerer et lav-energi mønster med ny gummiblanding med høy ytelse. Dessuten hører det med et nytt belte i styrehjulet som øker styrekreftene og minsker slitasjen.
Klare for Fleetcare
A-merking i rullemotstand-avdelingen med 12 og 8 prosent reduksjon på henholdsvis styre- og drivhjulene. Styrehjulet har også 40 % lenger levetid, og drivhjulet øker med 6 %, sammenliknet med tidligere generasjon.
I vått grep er de merket B og 3PMSF merking betyr vel dekk som kan brukes på lange transporter året rundt?
Men så er det endelig noe konkret: fra januar var både styre- og driv-dekket tilgjengelig i 315/70 R22.5. Ytterligere fire dimensjoner vil komme i år, og en siste, neste år. Ecopia Trailer Enliten skal også komme senere i år.
Alle klare med RFID og klar til å få påmontert en sensor, eventuelt som en del av Bridgestone Fleetcare-programmet.