-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Bridgestone byr på Enliten
Det kan ikke være lett å markedsføre dekk. Nå skal Bridgestone benytte Enliten-teknologien i Ecopia-dekkene sine. Javel???
Bunnlinjen er sånn sett grei – selv om også den krever
sterkere tro enn fra den ivrigste katolikk:
- Skapt for flåter som ønsker å maksimere drivstoff-økonomien og samtidig øke den totale verdien av eierskapet. Det er derfor vi nå avduker den nye Ecopia, heter det fra dekkprodusenten.
Nå har Bridgestone selvfølgelig fordel av at de oppfattes som troverdige og at de mer enn en gang har vist at de vet hva dekk-konstruksjon handler om.
Men allikevel – å presentere egenskaper som først manifesterer seg etter titusenvis av kilometer kan ikke være enkelt.

Lav-energi mønster
Hva det dreier seg om?
Ecopia (Eco? Du la merke til det?) er en serie lastebil- og bussdekk med «perfekt balanse mellom ytelse, stabilitet og kjøreglede, ekstremt lav rullemotstand for enestående drivstofføkonomi og lavt CO2-utslipp».
Nå er de åpenbart blitt enda bedre for de er tilsatt Enliten, som altså er en teknologi som kombinerer et lav-energi mønster med ny gummiblanding med høy ytelse. Dessuten hører det med et nytt belte i styrehjulet som øker styrekreftene og minsker slitasjen.
Klare for Fleetcare
A-merking i rullemotstand-avdelingen med 12 og 8 prosent reduksjon på henholdsvis styre- og drivhjulene. Styrehjulet har også 40 % lenger levetid, og drivhjulet øker med 6 %, sammenliknet med tidligere generasjon.
I vått grep er de merket B og 3PMSF merking betyr vel dekk som kan brukes på lange transporter året rundt?
Men så er det endelig noe konkret: fra januar var både styre- og driv-dekket tilgjengelig i 315/70 R22.5. Ytterligere fire dimensjoner vil komme i år, og en siste, neste år. Ecopia Trailer Enliten skal også komme senere i år.
Alle klare med RFID og klar til å få påmontert en sensor, eventuelt som en del av Bridgestone Fleetcare-programmet.