-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Bridgestone byr på Enliten
Det kan ikke være lett å markedsføre dekk. Nå skal Bridgestone benytte Enliten-teknologien i Ecopia-dekkene sine. Javel???
Bunnlinjen er sånn sett grei – selv om også den krever
sterkere tro enn fra den ivrigste katolikk:
- Skapt for flåter som ønsker å maksimere drivstoff-økonomien og samtidig øke den totale verdien av eierskapet. Det er derfor vi nå avduker den nye Ecopia, heter det fra dekkprodusenten.
Nå har Bridgestone selvfølgelig fordel av at de oppfattes som troverdige og at de mer enn en gang har vist at de vet hva dekk-konstruksjon handler om.
Men allikevel – å presentere egenskaper som først manifesterer seg etter titusenvis av kilometer kan ikke være enkelt.

Lav-energi mønster
Hva det dreier seg om?
Ecopia (Eco? Du la merke til det?) er en serie lastebil- og bussdekk med «perfekt balanse mellom ytelse, stabilitet og kjøreglede, ekstremt lav rullemotstand for enestående drivstofføkonomi og lavt CO2-utslipp».
Nå er de åpenbart blitt enda bedre for de er tilsatt Enliten, som altså er en teknologi som kombinerer et lav-energi mønster med ny gummiblanding med høy ytelse. Dessuten hører det med et nytt belte i styrehjulet som øker styrekreftene og minsker slitasjen.
Klare for Fleetcare
A-merking i rullemotstand-avdelingen med 12 og 8 prosent reduksjon på henholdsvis styre- og drivhjulene. Styrehjulet har også 40 % lenger levetid, og drivhjulet øker med 6 %, sammenliknet med tidligere generasjon.
I vått grep er de merket B og 3PMSF merking betyr vel dekk som kan brukes på lange transporter året rundt?
Men så er det endelig noe konkret: fra januar var både styre- og driv-dekket tilgjengelig i 315/70 R22.5. Ytterligere fire dimensjoner vil komme i år, og en siste, neste år. Ecopia Trailer Enliten skal også komme senere i år.
Alle klare med RFID og klar til å få påmontert en sensor, eventuelt som en del av Bridgestone Fleetcare-programmet.