-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![<span data-lab-font_weight="font-weight-bold" class="font-weight-bold m-font-weight-bold">GENERASJON 5:</span> Conti Eco komer i fornyet utgave, og erstatter andre dekkserier.](https://image.yrkesbil.no/4096755.webp?imageId=4096755&width=960&height=548&format=jpg)
Fornyer én dekkserie og kutter ut andre
Continental reduserer nå antall dekkserier for tungtransporten.
Lav rullemotstand og høy kjørelengde. Hørt det før? Denne gang er det altså Continental.
Det er dekkserien Conti Eco, som nå lanseres i generasjon 5, som hevdes å gjøre at både drivstofforbruket og CO2-utslippet reduseres - i tillegg til at transportselskapene vil spare penger.
Continental forteller at målet har vært «å produsere et dekk som har optimalisert rullemotstanden, samtidig som man har beholdt en høy kjørelengde og de beste sikkerhetsegenskaper». Men det har vel alltid vært målet, får vi håpe.
![<span data-lab-font_weight="font-weight-bold" class="font-weight-bold m-font-weight-bold">TILGJENGELIGE NÅ: </span>Dekkene er i alle fall nå tilgjengelig over hele Europa, og heter Conti Eco HS 5 for styreaksel og Conti Eco HD 5 for drivaksel.](https://image.yrkesbil.no/4096759.webp?imageId=4096759&width=960&height=548&format=jpg)
Ikke vanlige i Norge
- Conti Eco-serien har normalt sett ikke blitt brukt så mye i Norge med mye vinterkjøring, men vi mener dette er et godt alternativ for de som bytter mellom sommerdekk og vinterdekk, ved at man kan spare kostnader ved å kjøre på dekk som er optimalisert for et lavere drivstofforbruk på sommeren, sier salgssjef for Continental Dekk Norge, Erik Eidem.
Det er mer og mer fokus på både det å kutte kostnader, men også å kutte utslipp fra transportsektoren, og der kan dekk spille en avgjørende rolle mener Continental.
Færre dekkserier
Med nye Conti Eco reduserer Continental nå antall dekkserier for tungtransporten.
- Vårt nye dekk er en etterfølger av Conti EcoPlus Gen3+ for langtransport og Conti EcoRegional Gen3+ for regional transport, sier Hinnerk Kaiser, som er en ansvarlig for utviklingen av lastebil- og bussdekk hos Continental.
- Nye Conti Eco samler de beste egenskapene til Conti EcoPlus og Conti EcoRegional og løfter dem til et nytt nivå, hevder han, og fortsetter:
- Vi får derfor til både lav rullemotstand og høyere kjørelengde, noe som normalt sett har vært motstridende i dekkproduksjon.
Tiltakene skal gi opptil 12 prosent forbedring i rullemotstand, sammenliknet med forgjengeren, og opptil 10 prosent lengre kjørelengde.
En flåte med 100 kjøretøy, som kjører 80 000 km per år med de nye dekkene, kan spare opptil 69 000 euro i drivstoffkostnader og 120 tonn CO2, ifølge regnestykket fra den tyske dekkprodusenten.
Sensorer og tilkobling til ContiConnect 2.0 er selvsagt på plass, og dekkene skal være egnet for regummiering.
De nye Conti Eco-dekkene vil være tilgjengelige i en rekke størrelser, som starter med følgende:
• 315/70 R 22,5 Conti Eco HS 5
• 315/80 R 22,5 Conti Eco HS 5
• 385/55 R 22,5 Conti Eco HS 5
• 385/65 R 22,5 Conti Eco HS 5
• 315/70 R 22,5 Conti Eco HD 5
• 315/80 R 22,5 Conti Eco HD 5
LES OGSÅ:
-
Når dekk blir en tjeneste
-
Firestone med nye «ekstreme» vinterdekk
-
Bridgestone byr på Enliten
-
Ny start for klassisk mønster
-
Vil forby vinterdekk på sommerføre: – Kan stå om liv eller død
-
Intelligente dekk skal øke sikkerheten i selvkjørende kjøretøy
-
Mer bærekraftige lastebildekk
-
Temmer el-kreftene
-
Renessanse for regummiert