-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er Ford E-Transit Custom
Lover rekkevidde på opptil 380 kilometer.
Neste elektriske varebil ut fra «nyopprettede» Ford Pro er E-Transit Custom, som går i produksjon i andre halvår 2023.
Produsenten har hittil vært hemmelighetsfull om den nye modellen, men denne uken ble altså de første bildene og noen drypp av informasjon sluppet.
Ford opplyser at modellen er utviklet fra bunnen av «for å sette en helt ny standard i 1-tonns segmentet».
Som kjent samarbeider Ford og Volkswagen om flere nyttebiler, og dette er en av modellene. Dermed må vi anta at denne bilen også vil danne grunnlaget for neste generasjon Volkswagen Transporter.
E-Transit Custom vil selvsagt inneholde mange av de samme elementene som storebror E-Transit, blant annet alle oppkoblingsmuligheter og «Pro Power Om bord».
Rekkevidden oppgis til opptil 380 kilometer. Det loves også at bilen kan «trekke hengere med høy nyttelast» - uten at dette er spesifisert nærmere.
– Dette representerer virkelig et veiskille for vår nyttekjøretøyproduksjon i Europa og er et nytt og viktig skritt for å realisere Ford Pro sine ambisjoner. Betydningen av at Europas mest solgte varebil nå blir helelektrisk og støttes av alle våre Ford Pro løsninger kan ikke overvurderes, sier Hans Schep, general manager, Ford Pro i Europa.
Vi fikk ta en rask titt på bilen under et pressearrangement i Barcelona i forrige uke, mot at vi lot kamera og telefon ligge igjen utenfor rommet.
Foruten det du ser på de offisielle pressebildene, som at designerne har benyttet seg av mulighetene LED-lys gir til å leke seg og lage en «signatur», klarte vi så vidt i den dunkle belysningen å skimte dashbordet gjennom de sotede rutene.
Her snakker vi heldigitalt instrumentcluster, på linje med «Digital Cockpit» i Transporter T6.1, men dette fikk vi dessverre ikke fotografere.
Mer informasjon om bilen offentliggjøres 1. september.
– Etter den enorme interessen som vår nye helelektriske 2-tonns E-Transit har skapt blant norske kunder, forventer vi at E-Transit Custom også vil bli en svært etterspurt helelektrisk varebil i det norske markedet, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.
Ford Pro er i siget om dagen og har allerede annonsert at de skal lansere ytterligere tre nye helelektriske nyttekjøretøy innen 2024.