-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Disse varebilene skal Ford og Volkswagen samarbeide om
Bilgigantene avslører mer rundt sine store samarbeidsplaner. Ranger og Amarok skal bygges over samme lest, og Caddy og Transit Connect skal dele plattform. I tillegg skal det samarbeides om en modell i Transporter-segmentet.
Det nærmer seg halvannet år siden Ford og Volkswagen bekreftet at de hadde inngått en en strategisk allianse for utvikling av kommersielle kjøretøy.
Deretter har det kommet små drypp med informasjon hva samarbeidet konkret skal gå ut på.
Blant annet er det fra før kjent at kommende Volkswagen Amarok, som skal lanseres i 2022, er bygget på Ford Ranger. Som kjent gikk dagens versjon ut av produksjon for det europeiske markedet i mai.
I mars fikk vi se den første offsielle skissen som viser hvordan nye Amarok skal se ut. Modellen skal bygges på Fords Silverton-fabrikk i Sør-Afrika.
Nå bekrefter selskapene at kommende Ford Transit Connect skal utvikles og produseres av Volkswagen Nutzfahrzeuge, basert på nye Caddy 5 som ble lansert i februar i år. Nye Transit Connect skal bygges ved Volkswagens fabrikk i Polen fra 2021.
Samtidig opplyser produsentene at de skal samarbeide om en kassebilmodell i det viktige 1 tonn-segmentet, der de to merkene i dag er representert med Transporter T6.1 og Transit Custom.
Ifølge dagens pressemelding skal Ford ta ansvar for dette prosjektet og lede både utvikling og produksjon.
Det fremgår foreløpig ikke mer konkret om hva dette innebærer, for eksempel om de nye modellene fortsatt skal hete Transporter og Transit Custom. Sannsynligvis skal de det, for i meldingen presiseres det ettertrykkelig at «samarbeidet mellom Volkswagen og Ford er på ingen måte en fusjon, og alle kjøretøy skal markedsføres uavhengig av hverandre».
Vi må også regne med at denne 1-tonneren fra Volkswagen kommer i tillegg til elvarebilen I.D. Buzz Cargo.
Volkswagen opplyser samtidig at de selv skal ha ansvar for utvikling og produksjon av de 6.1-versjonene som er rettet mot privatmarkedet, som Multivan, Caravelle og California.
I en annen pressemelding om samme tema opplyser selskapene at Ford i Europa også skal få tilgang til Volkswagens MEB-plattform, eller Modular Electric Drive. Fra 2023 kan Ford bygge 600.000 elbiler på denne plattformen, og disse bilene skal designes og utvikles ved Fords europeiske hovedkvarter i Køln.
Selskapene har begge investert i Argo AI, som utvikler teknologi for autonom kjøring, og vil dermed samarbeide også på dette feltet.