-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Nordisk delegasjon
RSA på messe i Korea med nytt merke
Forrige uke ble det kjent at RSA får et nytt agentur i sin etter hvert ganske omfattende portefølje. Nå er de på plass i Korea og rapporterer direkte fra Seoul Mobility Show.
Det nye merket RSA nå skal håndtere er KG Mobility – tidligere SsangYong – og nå har de tatt med seg representanter fra Norge, Sverige og Danmark for å overvære merkets relansering på bilmessen i Seoul.
KG Mobility presenterer her en offensiv produktplan med en rekke nye modeller. Samtidig viser de konsepter som skal vise vei inn i fremtiden.
Koreas eldste
KG Group er nye eiere av det sør-koreanske bilmerket SsangYong som er Koreas eldste, og lanserer det nå som KG Mobility i helt ny drakt. De nye eierne har varslet en ekspansiv og offensiv produktplan, og nå presenterer de en rekke nye modeller på Seoul Mobility Show.
Steinar Dokken er salgssjef for KG Mobility i Norge, og rapporterer fra Seoul:
– Med en så ekspansiv produktplan som KG Mobility nå lanserer, vil dette spekteret av modeller passe det norske bilmarkedet godt. Det er ingen tvil om at KG Mobility mener alvor med denne storsatsingen..
Flere elbiler
Forrige uke bekreftet KG Mobility Norge lanseringen av fire nye elektriske kjøretøy i nær fremtid, og besøkende på arrangementet fikk se produksjonsmodeller og konseptutgaver av de kommende nyhetene.
KG Mobility avduket blant annet Torres i elektrisk utgave med navnet Torres EVX – en romslig SUV med god plassutnyttelse og et tøft offroad-design. Bilen er 4,7 meter lang. Den kommer med en 73,4 kWt batteripakke og er forventet å levere en rekkevidde på 420-500 km (WLTP).
Interiøret består blant annet av en stor, dobbel panoramaskjerm. Prisen på Torres EVX vil bli annonsert i løpet av andre halvår.
– Torres EVX er som skapt for norske bilkjøpere. Vi venter at denne vil komme til Norge mot slutten av året, legger Dokken til.
Pickup og SUV-er
Besøkende på arrangementet fikk også se flere konseptmodeller som vil komme for salg i løpet av de neste to årene – O100, F100 og KR10.
O100 er en elektrisk pickup med firehjulstrekk mens F100 er en stor elektrisk SUV. I tillegg viste de konseptmodellen KR10, en mellomstor elektrisk SUV med retro-design.
Frank Dunvold, CEO i RSA Group, er også på plass i Seoul, sammen med Mr. Kwak, eier av KG Group, og Mr. Jeong, president i KG Mobility.
– Det er ingen tvil om at KG Mobility nå virkelig markerer starten på en ny æra. Introduksjonen av disse modellene, samt den nye 4x4 EV-plattformen, vil legge grunnlaget for at KG Mobility vil bli svært en konkurransedyktig aktør på det skandinaviske bilmarkedet, sier Dunvold.
Ny plattform
KG Mobility viste frem sin nye 4x4 EV-plattform under Seoul Mobility Show. Plattformen er utstyrt med to motorer, og kan veksle mellom to- og firehjulsdrift, avhengig av hvilke kjøreforhold man befinner seg i.
Den effektive cellekonfigurasjonen i batteristrukturen gir bedre plass innvendig. Plattformen er ventet å komme med ladehastighet over 300 kW senere, men her gjenstår lokal testing før endelige spesifikasjoner er klare.