-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Linjegods setter semier på toget
I samarbeid med CargoNet startet Linjegods i slutten av oktober et pilotprosjekt med transport av semihengere til lastebiler med jernbanen mellom Oslo og Stavanger. I starten vil det gå to semihengere hver vei daglig.

Linjegods vil med dette tiltaket bidra til å overføre mer gods fra vei til bane. Fra før av går 56 prosent alt gods fra Alnabruterminalen til Linjegods med jernbane. Målsettingen er å øke dette ytterligere, heter det i en melding fra Linjegods.
Tidligere forsøkte Waagan Transport i Ålesund å benytte toget for å sende thermo semihengere over fjellet nattestid, men dette måtte legges ned etter ikke alt for lang tid, nødvendig punktlighet ble bl.a. anført som årsak til at prosjektet strandet.
Men utgangspunktet er kanskje noe enklere nå?
Les hele artikkelen i YrkesBil nr 14.