-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Scania: Ikke 5-serie
Onsdag 31. mars slapp Scania nyheten, det ble ikke en 5-serie, deres nye lastebilserie heter R-serien.

Utvendig ser man at det her er snakk om en ny bil på den spesielle grillen, men det er i og under førerhusene de store nyhetene finnes. Den nye bilen er allerede produsert i 600 eksemplarer, de første bilene er for langtransport, etterhvert erstattes alle modellene i 4-serien med de nye R-bilene. Frem til januar neste år skal fornyingen foregå.
Bilen er blitt lettere, har ny ramme og ny fjæring, og for føreren blir det spesielt interessant å høre at hele førerhusets innside, fra ratt til seng, er nytt. Forbedringene er mange og gode. Førerhuset er hevet, noe som gir et "semoflatt gulv" og førerhusene leveres nå i tre høyder, mot to i 4-serien.
På motorsiden kan nevnes at den tidligere V8-motoren på 480 hk nå yter 500 hk. Mest interesse knytter det seg kanskje til at Scania nå slipper en ny 12-liters motor på 420 hk, som tilfredsstiller de kommende Euro 4 krav.
Hele det elektriske anlegget er CAN-bus, en artig detalj på det elektriske:
Når sjåføren trykker en gang på fjernstyringen, kommer parklysene på samtidig som bilen låses opp, men enda bedre, når han trykker to ganger, kjører bilen en selvtest av alle lyspærer, også på hengeren.
Vi gleder oss til å prøvekjøre bilen i Norge. Se for øvrig omfattende presentasjon i YrkesBil nr. 6 som kommer ut først i mai.