-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Scania: Ikke 5-serie
Onsdag 31. mars slapp Scania nyheten, det ble ikke en 5-serie, deres nye lastebilserie heter R-serien.

Utvendig ser man at det her er snakk om en ny bil på den spesielle grillen, men det er i og under førerhusene de store nyhetene finnes. Den nye bilen er allerede produsert i 600 eksemplarer, de første bilene er for langtransport, etterhvert erstattes alle modellene i 4-serien med de nye R-bilene. Frem til januar neste år skal fornyingen foregå.
Bilen er blitt lettere, har ny ramme og ny fjæring, og for føreren blir det spesielt interessant å høre at hele førerhusets innside, fra ratt til seng, er nytt. Forbedringene er mange og gode. Førerhuset er hevet, noe som gir et "semoflatt gulv" og førerhusene leveres nå i tre høyder, mot to i 4-serien.
På motorsiden kan nevnes at den tidligere V8-motoren på 480 hk nå yter 500 hk. Mest interesse knytter det seg kanskje til at Scania nå slipper en ny 12-liters motor på 420 hk, som tilfredsstiller de kommende Euro 4 krav.
Hele det elektriske anlegget er CAN-bus, en artig detalj på det elektriske:
Når sjåføren trykker en gang på fjernstyringen, kommer parklysene på samtidig som bilen låses opp, men enda bedre, når han trykker to ganger, kjører bilen en selvtest av alle lyspærer, også på hengeren.
Vi gleder oss til å prøvekjøre bilen i Norge. Se for øvrig omfattende presentasjon i YrkesBil nr. 6 som kommer ut først i mai.