-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Forsinket Tesla Semi klar tidligere enn antatt?
Egentlig skulle den helelektriske trekkeren vært på veien for lengst. Nå kan det tyde på at det blir realitet før nyttårsfyrverkeriet skal sendes opp – selv om Tesla offisielt snakker om 2023.
Det er en stund siden Tesla Semi har nådd nyhetsspaltene, etter at den elektriske trekkvognen florerte i alle medier for tre-fire år siden.
Nå melder den amerikanske nyhetskanalen cnbc.com at PepsiCo-sjef Ramon Laguarta opplyste i et intervju denne uken at brusgiganten - som for lengst har bestilt et betydelig antall Tesla Semi - skal få sine første leveranser av kjøretøyene i løpet av fjerde kvartal i år.
Tidspunktet for leveransen er altså betydelig tidligere enn det siste Tesla offisielt har sagt, nemlig at de første Tesla Semi til kunder skulle leveres i 2023.
Samtidig er det ingen tvil om at Tesla Semi er betydelig forsinket med tanke på Elon Musks opprinnelige plan, for i 2017 opererte Tesla offisielt med at Semi skulle kundeleveres i USA og Canada i 2019. Det skjedde ikke.
Nå er altså katta ute av sekken igjen, dersom opplysningene fra Laguerta er korrekte. Tesla har verken bekreftet eller avkreftet det PepsiCo-sjefen sier.
Elon Musk har muligens nok annet å stri med om dagen – som twitter-meldinger om mulig storsalg av aksjer og påfølgende nedgang i aksjekursen, eller usikkerheten rundt Hertz-avtalen som likevel ikke var signert.
Musk har tidligere uttalt at de har måttet utsette produksjonen av Tesla Semi inntil de oppnådde høyt nok volum på sin batteriproduksjon, og senere at problemer i forsyningskjedene og begrenset tilgang på battericeller medførte forsinkelser.
Det Laguerta uttalte, ifølge cnbc.com, er imidlertid ikke til å misforstå:
– Vi skifter jevnlig ut kjøretøyflåten vår, mer eller mindre hvert tiende år. Vi er allerede i gang med å kjøpe elektriske lastebiler fra Tesla. Jeg ønsker egentlig ikke å promotere noen, men dette er merket vi benytter så langt og vi får våre første leveranser i løpet av fjerde kvartal i år.
Se intervjuet med PepsiCo-sjefen i videoen - artikkelen fortsetter under:
Brus-sjefen sa derimot ingen ting om hvor mange lastebiler det er snakk om, men PepsiCo-konsernet stod for fire år siden for den største kjente bestillingen av Tesla Semi med 100 stykker.
En rekke norske transportaktører kastet seg også på bølgen og satte seg på reservasjonslister.
Asko bestilte blant annet ti Tesla Semi i 2017 og direktøren for transport, Svein Sollie, uttalte til YrkesBil at de håpet på «leveringer tidligst i 2020».
Det er passert med god margin. Når leveringer av Tesla Semi til Norge, med norske spesifikasjoner, kan starte har YrkesBil ikke klart å fremskaffe informasjon om.