-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tesla-trucken på jobb
Nå har Tesla satt inn trucken sin i nyttig arbeid. I testperioden skal den frakte batteripakker.
Det har vært bilder av trucken i trafikk før, men nå er den åpenbart satt inn i lønnet arbeid for første gang. Og Elon Musk er selvfølgelig fornøyd: «Første frakt-tur med batterier fra Gigafabrikken i Nevada Mountains til bilfabrikken i California» tvitret han, med bilde av bilen.
Det er selvfølgelig noen som har hevet seg på denne saken med en gang og regnet ut at strekningen er ca. 400 km. lang og ifølge medier som ligger tett på bruker bilen fire og en halv time på denne jobben.
For Tesla er det selvfølgelig av en viss betydning å spare fraktutgifter, men viktigere er det nok å få teste ut denne bilen under virkelige arbeidsbetingelser. Det er tross alt bare halvannet år til de første skal leveres ut (har Musk lovet), og da bør de være forholdsvis fri for bugs.
Ifølge Teslas egne opplysninger er det mange kunder som venter på bilen. 297 bestillinger har de fått inn, blir vi fortalt. Den største er fra Coca-Cola som skal ha 100 biler i en jafs.
20.000 dollar er betalt inn i depositum for hver bestilling, og det er antydet en pris på 150.000 dollar for en bil i basisversjon. En med større rekkevidde og bedre prestasjoner må man regne med å betale minst 180.000 for.
For grunnversjonen snakker man om en rekkevidde på 500 km. Med andre ord ligger batterifabrikken og bilfabrikken i strategisk riktig avstand fra hverandre.
Eller kanskje trucken opprinnelig ble spekket for akkurat denne jobben?