-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volvo VT 880: Utfordrer Kenworth og Peterbilt
Med VT 880 tar Volvo opp kampen om Owner Operators i prestisjesegmentet i USA. Dette er kjøpesterke enbilseiere som har et konservativt syn på hvordan er ekte lastebil skal se ut. Ofte velger de Kenworth eller Peterbilt.

Høy førerkomfort og en real sleeper er bra, men ikke nok til å kapre enbilseierne i prestisjesegmentet i USA. Da Volvo lanserte VN 770 for noen år siden, med en sleeper på nærmere to meter, hadde de en forhåpning om at det skulle være nok til at framgangsrike enbilseiere (Owner Operators) skulle velge Volvo framfor Kenworth og Peterbilt.
Ny standard
Med VN-serien satte Volvo en ny standard hva gjelder førerkomfort i Nord-Amerika, men det viste seg at Volvo undervurderte imagefaktoren. For enbilseiere i prestisjesegmentet handler det ofte om en livstil. Når de kjører på highway´en eller inn på en truckstop vil de ha en bil som skiller seg fra mengden. Volvo VT 880 er spesifisert for nettopp dette.
– Dette er framgangsrike lastebileiere som vil ha en kraftfull lastebil med en image som tilsvarer synet de har på seg selv. VT 880 med en D16-motor på opptil 625 hk gir dem alt dette, sa Peter Karlsten, administrerende direktør for Volvo Trucks i Nord-Amerika da den nye bilen ble lansert i Phoenix.
Under pressekonferansen la Karlsten også vekt på tradisjonelle Volvo-verdier som sikkerhet, arbeidsmiljø og drivstofføkonomi, men det er ikke disse faktorene som kommer til å overbevise framgangsrike enbilseiere.
Les hele saken i YrkesBil nummer 4