-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Skuffet over biodrivstoff-avgjørelse
Full veibruksavgift for biodrivstoff innføres fra 1. juli. Transportorganisasjonene er skuffet.

I fjor vedtok Regjeringen å innføre veibruksavgift på biodrivstoff fra 1. januar 2020. Men «i tolvte time», i desember, besluttet de å utsette innføringen et halvt år – til 1. juli. Dette skjedde etter sterkt påtrykk fra NHO, Drivkraft Norge, NLF og flere andre organisasjoner.
Det var knyttet spenning til hva Regjeringen ville komme med i sitt reviderte nasjonalbudsjett denne uken, og i går ble det klart at det ikke foreslås noen endringer knyttet til veibruksavgiften på biodrivstoff.
Det betyr at hvis ikke Stortinget velger å endre på dette i budsjettforhandlingene, blir det full veibruksavgift på alt biodrivstoff fra 1. juli 2020.
– Vi hadde håpet at regjeringen skulle ta initiativ til å gjøre noe med avgiften på biodrivstoff. Som vi påpekte i høst under behandlingen av Statsbudsjettet, vil denne avgiften bety at tungtransporten mister et av sine viktigste tiltak for å kutte klimagassutslipp, uttaler Are Kjensli, adm. direktør i NHO Logistikk og Transport.
Ifølge søsterorganisasjonen NHO Transport gir avgiftsendringen en årlig merkostnad på 180 millioner for kollektivtrafikken, og vil høyst sannsynlig reversere den positive utviklingen med reduserte klimagassutslipp.
– Takket være omfattende bruk av biodrivstoff forventes fornybarandelen i bussbransjen å passere 50 prosent allerede i år. Et fortsatt avgiftsfritak for biodrivstoff utover omsetningskravet er et godt og viktig virkemiddel for et klimavennlig kollektivtilbud i hele Norge de nærmeste årene, sier administrerende direktør i NHO Transport, Jon H. Stordrange.