-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

JAC prøver seg på flere målgrupper
JAC er en ganske ukjent aktør i det norske bilmarkedet. Nå introduserer de en modell som kanskje kan treffe bra blant næringsdrivende, og som familiebil?
RSA som importerer JAC til Norge har blitt en erfaren importør av biler fra Kina med BYD og Maxus i porteføljen, i tillegg til JAC.
JAC T9 EV 4x4 er modellnavnet på den nye el-pickupen og basert egenskapene til modellen kan den bli spennende for det norske markedet.
Prisen som fem-seter starter på 499.900 kroner. Det inkluderer «Nordic Edition» utstyrspakke, og plutselig føles bilen litt mer norsk.
Firehjulstrekk og tung henger
Pickupen kommer med 88 kWt batteri som skal gi en WLTP rekkevidde på 330 km (målt med 500 kg last) ifølge importøren.
Modellen kommer med firehjulstrekk, de to motorene er plassert på hver sin aksel, og dreiemomentet er 511 newtonmeter. Totalt 288 hestekrefter sørger for akselerasjon fra 0-100 km/t på 7,5 sekunder. Du kan velge mellom forskjellige modus for firehjulstrekksystemet og «Off-road» og «Snow» skal gi best fremkommelighet ifølge produsenten.
Hengervekt er viktig på en arbeidsbil og JAC T9 kan trekke opptil 2,3 tonn. Nyttelasten er oppgitt til 835 kg.
JAC T9 EV 4x4 måler 5330 mm (L), 1965 mm (B) og 1920 mm (H). Målene for lasteplanet er 1520 mm (L), 1590 mm (B) og 470 mm (H).
Familiebil
Det fremheves at komfort har vært viktig i utvikling av modellen, med et spesielt fokus på reduksjon av vind- og veistøy. Importøren forteller også at JAC T9 EV 4x4 kan fungere fint som en familiebil med 5 seter hvorav tre har ISOFIX.
Lasteplanet kan også sluke store handleposer hvis du kommer over gode tilbud på supermarkedet.
Ladehastigheten er ikke fantastisk, men det greier seg kanskje med 80 kW hvis det stemmer at ladekurven er svært jevn som produsenten hevder.

Importøren skryter av utstyrslisten hvor utstyrspakken «Nordic Edition» inngår i startprisen:
- Skinninteriør
- Trådløslading for telefon
- Apple Carplay
- Varmeseter
- Elektrisk justering av førersetet
- Kjøleboks i midtarmlene
- Ambient belysning
- Sports bar
- Stigtrinn
- Plansprøyting
- Frunk, 84 liter
Bilen vil også tilbys som to-seter varebil.
Importøren RSA skriver at JAC T9 EV 4x4 ankommer Norge på sensommeren.