-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder

Storstilt feiring av Team Tour 75 år
Veien frem til 75-årsdagen har slett ikke vært bare enkel for Drammen-baserte Team Tour. Men busselskapet er «still going strong», og kunne nylig feire bragden med prominente gjester, hornmusikk og en presang til seg selv som virkelig vakte oppsikt.
Team Tour ble stiftet i 1950, som Turbilkontoret Drammen. Samtidig startet også Eiker Billag Turistbyrå – eller Eiker Turist – sin virksomhet.
Disse to ble etter hvert til turbuss-selskapet Team Tour som vi kjenner i dag.
Dermed skulle selskapet egentlig ha feiret 70-års jubileum i 2020. Alle signaler tydet dessuten på at 2020 ville bli selskapets aller beste år noensinne.
Men begge deler satte pandemien en ettertrykkelig stopper for, noe Jan Såtvedt har fortalt i et tidligere intervju med YrkesBil.
Den entusiastiske bussmannen fortalte videre at han hadde kommet langt på vei med jubileumsforberedelsene i 2020, da Norge stengte ned.
I stedet gikk selskapet inn i en periode med drift på sparebluss, og i trafikken ble de fargeglade Team Tour-bussene mye mindre synlige enn tidligere.

Først i 2023 begynte det å lysne ordentlig igjen i de delene av bussmarkedet der Team Tour opererer, og i år lå alt til rette for en storstilt jubileumsfeiring i Drammen - dog da for 75 år, og ikke 70 som opprinnelig tenkt.
Fra 2020 til 2024 har både omsetning og resultat hatt en pen vekst igjen (se faktaboks nederst i artikkelen).
Med pandemiutfordringene friskt i minnet, må det sies å være en aldri så liten bragd i det hele tatt å kunne feire 75 år som frittstående turbusselskap i Norge i 2025.
1. mai var datoen for selve feiringen, og vertskapet, ledet av bedriftseier Jan Såtvedt, sørget for at ingen detaljer var overlatt til tilfeldighetene.


Bussene fra Setra har som kjent nærmest sin egen «menighet», og Jan Såtvedt er gjennom mange år kjent som en svoren Setra-entusiast.
Dermed overrasket det neppe mange at Daimler Buses var representert i bursdagsselskapet, ved Anita Heim fra Setra-fabrikken i Ulm. Det sier ikke så rent lite om et langt og godt kundeforhold.
Flere representanter fra importør Bertel O. Steen Lastebil og Buss var selvsagt også på plass for å feire en trofast og langvarig samarbeidspartner og kunde.
Et av kveldens høydepunkter kom da Såtvedt avduket sin egen presang og nyeste stolthet: en nyrestaurert Setra S9 fra 1965.

Bussen, som er et ikon i seg selv, vakte stor begeistring blant de fremmøtte.
En ekte perle som symboliserer både historien og lidenskapen bak Team Tours virksomhet.

Som om ikke jubileet i seg selv var nok, ble det også feiret bursdag:
Jan Såtvedt fylte nemlig 61 år samme dag – og tilfeldigvis ble nettopp det selskapet han kjøpte i 1991 stiftet 1. mai.
Dermed ble det selvsagt bursdagssang for eieren, og litt ekstra jubel for jubilanten.
Les stort portrett om Jan Såtvedt og Team Tour fra 2023:
LES OGSÅ:
-
Volvos nye elektriske flaggskip
-
Volvo Buss-sjefen: – Det har vært tøft, men er heldigvis i ferd med å bedre seg
-
Åpnet ny produksjonslinje i Egypt, dedikert Volvo busser for Europa
-
I tide til Busworld?
-
Buss og lastebil for tog
-
Scania med to nye drivlinjer - og denne gangen er det ikke helelektrisk
-
Stor-ordre til Solaris: - Byen er snart klar for et helelektrisk kollektivtransportsystem
-
Londons busser skal bli smartere og tryggere
-
Nå melder Scania seg på i elbussmarkedet i Norge
-
Volmax avvikler i Vikersund