-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Slik blir veivesenets landsomfattende utbyggingsoffensiv
Til sammen 30 prosjekt er med i Vegvesenets portefølje av store utbyggingsprosjekt. Se oversikt over hvilke strekninger som nå blir prioritert.
Den anslåtte kostnaden på hele porteføljen er om lag 100 mrd. kr. Sammenlignet med prioriteringen i 2023, er seks av de syv øverst prosjektene startet opp, eller har bindende tilsagn om finansiering.
Tunnel og rassikring høyest prioritert
Dette er de høyest prioriterte prosjektene
- E16 Hylland-Slæen: 6,3 kilometer lang tunnel mellom Aurland og Voss som erstatter to eldre tunneler i Stalheimskleivi. Veien kortes ned med to kilometer.
- Ny rv. 94 Saragammen-Rypefjord: Det planlegges tunnel og ny vei i dagen for å gjøre innfarten til Hammerfest, sykehuset og Melkøya mer trafikksikker og fremkommelig.
- E39 Smiene-Harestad: Vil binde sammen E39 Rogfast og Eiganestunnelen mot Stavanger sentrum. Veien planlegges med fire felter med midtrekkverk og tre planskilte kryss som vil gi bedre trafikkflyt i Stavanger.

Slik er listen satt opp
De 11 øverste prosjektene er de prosjektene som er prioritert i første seksårsperiode av nasjonal transportplan for 2025 – 2037. Prosjektene fra 11 til 30 er rangert etter netto nytte.
Ambisjonen er at prosjektene realiseres i løpet av 12-årsperioden, men det er avhengig av rammene i de årlige budsjettene. Prosjekter som ble flyttet til utviklingsporteføljen i NTP er ikke med på listen.
Modenhet er viktig for rangeringen. Det vil si at alle planprosesser og prosedyrer for kvalitetssikring er gjennomført. Vegvesenet prioriterer prosjekter der vi er sikre på at vi har funnet de beste økonomiske og tekniske løsninger.
Store veiprosjekter planlegges over mange år og har vanligvis noen års byggetid. Det er derfor viktig at de vurderes med tanke på teknologiutvikling og at man har funnet de mest kostnadseffektive løsningene. Porteføljestyring gir åpenhet om vurderingene som ligger til grunn. Porteføljen gir også grunn for helhetlig styring av store investeringer.
Netto nytteverdi for hver investert krone et kriterium i likhet med «ikke-prissatte virkningene» som for eksempel er konsekvenser for natur- og miljø.
Signerte milliardkontrakt
Byggingen av ny E6 mellom Megården og Sommerset nord for Fauske i Nordland er ett av de prioriterte prosjektene. Kontrakten med entreprenøren Skanska er på 5,6 milliarder kroner medregnet moms. (2025 kr.) og ble signert nylig.

– Dette er en gledens dag for alle som bor og ferdes langs E6 i dette området. Nå kan vi endelig starte den fysiske byggingen av dette etterlengtede prosjektet, sier utbyggingsdirektør i Statens vegvesen, Kjell Inge Davik.
I denne runden skal det bygges rundt 21,5 kilometer mellom Megården og Sommerset i Sørfold kommune.
Det skal bygges tre tunneler på til sammen 13,8 km. I tillegg skal det bygges 6,9 km veg i dagen og fire bruer på til sammen 800 meter. Vegen skal bygges som tofelts veg med ni meters vegbredde, og 90 km/t fartsgrense.
To-delt utbygging
Utbyggingen er den første av to delstrekninger i det store prosjektet E6 Megården-Mørsvikbotn.
Hele prosjektet på omtrent 45 kilometer, er en ulykkesbelastet og krevende strekning å kjøre, særlig vinterstid. Når veien stenges, får trafikantene 11 timer omkjøring via Sverige.
Ny E6 på hele strekningen vil erstatte 12 gamle og smale tunneler som ikke tilfredsstiller dagens krav til tunnelsikkerhet.

Fornøyd statsråd
– E6 Megården-Sommerset er et viktig delprosjekt for å sikre en tryggere og bedre E6 i Nordland. Dette er bra for næringslivet, for beredskapen i nord, og ikke minst bra for alle de som er avhengig av E6 som hverdagsvei, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Ny E6 vil gi en raskere og tryggere veg med bedre fremkommelighet. Kombinert med gammel E6 får strekningen en rask lokal omkjøringsmulighet ved stengt veg. Dette gir også vesentlig bedre samfunnssikkerhet.
Byggestart
Skanska skal nå rigge seg til i Sørfold. Hovedarbeidet starter for alvor etter sommerferien. Planlagt åpning av ny veg er sent i 2031. Konserndirektør Anders Geirsta, ser frem til å komme i gang med en vegstrekning som er så viktig, både for befolkningen og næringstransporter gjennom Nordland.
– Fra Skanska sin side ser vi fram til å bruke vår kompetanse og kapasitet til å bygge en tryggere og raskere vei mellom Sommerset og Megården. Og vi ser fram til å samarbeide godt med Statens Vegvesen om en sikker og effektiv gjennomføring av prosjektet, sier han.
400 mindre prosjekter
Vegvesenet arbeider også med mange mindre prosjekter. Gjennomføringsplanen for årene 2025 – 2030 består av 400 prosjekt i hele landet. Disse favner mindre utbedringer til prosjekter inntil 1 mrd. kr.
Disse prosjektene skal ta bort flaskehalser, gi nye kollektivfelt og holdeplasser med universell utforming og sikre skredfarlige veistrekninger.
De investeringstiltakene som åpner i seksårsperioden 2025 – 2030 innebærer 205 km ny vei.