Påbyggerne «har nådd bristepunktet» - Statens vegvesen lover bedring
Kjetil Dale (t.v.), leder i Påbyggergruppen, advarer om utenlandske leverandører som trekker seg og norske aktører som har nådd bristepunktet i påvente av en mer effektiv ordning for registrering av tunge kjøretøy. Hans Olav Simonsen (t.h.) i Statens vegvesen lover flere forbedringer.
Temperaturen ble som forventet litt høyere på Fagkonferanse Nyttekjøretøy under Bilbransjens Dager, der en rekke sentrale aktører fra norsk lastebilbransje var samlet denne uken, da temaet Enkeltgodkjenning av tunge kjøretøy kom på dagsordenen.
Få temaer har vel vært mer betente i norsk tungbilbransje de senere årene enn nettopp ordningen for enkeltgodkjenning av tunge kjøretøy - også kalt TS0 og TS1.
Senest i august i år skrev YrkesBil flere artikler om at tålmodigheten er i ferd med å ta slutt hos mange i lastebilnæringen.
Etter nok en «krisesommer», denne gang med opp mot 40 dagers behandlingstid for å få registrert tunge kjøretøy, krevde bransjen kraftfulle forbedringer fra Statens vegvesen - som også svarte utførlig i YrkesBils spalter på hvordan de ville møte kritikken fra bransjen.
Allerede betalende abonnent på papirutgaven?
Få digital tilgang uten ekstra kostnad
Registrer deg her
Gratis prøveperiode!
Få digital tilgang i 2 måneder
- helt uforpliktende
Registrer deg her
Har din prøveperiode gått ut?
Se våre alternativer for abonnement
Klikk her
Ønsker du abonnement for flere brukere kan du kontakte oss på e-post: abo@bilforlaget.no eller tlf: 23 03 66 00