-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Full-size pickup med eldrift
Ford har fått enorm respons på sin elektriske F-150 Lightning, og nå får de tilsvar av erkerival Chevrolet.
Allerede i oktober fortalte Ford hadde de hadde 150.000 reservasjoner på F-150 Lightning – en elektrisk pickup som settes i produksjon i løpet av våren.
Samtidig vet vi at responsen på Teslas pickup og den elektriske Hummeren har vært formidabel, så det er ingen for Chevrolet til å sitte på gjerdet.
Det gjør de da heller ikke – på CES avduket de sin Silverado EV i to versjoner – en ribbet som skal koste under 40.000 dollar og en toppversjon til 105.000. Begge skal debutere i løpet av 2023, og etter hvert skal gapet mellom dem fylles av nye varianter.
Silverado EV skal bygges på GMs dedikerte Ultium-plattform som også ligger under GMC Hummer. Felles blir også motorer og batteripakker.
Basisversjonen kommer våren 2023, den får motorer på begge aksler og firehjulsdrift med en samlet effekt på 510 hester og maks dreiemoment på 847 Nm. Den kan trekke henger på inntil 3,6 tonn og har en lastekapasitet på 544 kg.
Et halvt år senere følger toppversjonen RST First Edition med full pakke. Denne får en maks effekt på 664 hk / 1057 Nm innstilt på «Wide Open Watts mode» som tar beistet til 100 på under fem sekunder. Her er maks tilhengervekt 4,5 tonn og lastekapasiteten 590 kg.
Begge versjoner kan leveres med en batteripakke på inntil 200 kWt – noe som skal gi bilene en rekkevidde på drøye 600 kilometer. Med maks ladehastighet på 350 kW skal man kunne lade nok for 100 miles (ca. 160 km) i løpet av ti minutter.
Silverado EV kommer med ti strømuttak som kan benyttes ved camping eller for å gi strøm til verktøy, inkludert et 240V uttak på planet. Dette har en kapasitet på 10,2 kW og kan blant annet brukes til å lade andre elbiler.
Chevys pickup blir noe mindre og lettere enn Hummer-modellen fra GMC, men kan ikke akkurat kalles puslete med en lengde på 590 cm og en egenvekt på 3,6 tonn.
Den passer med andre ord bedre på prærien enn i trange bygater.