-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Varebil-innsats fra Geely
I går hadde Geely sin årlige merkevare-dag, og da turen kom til tungbilmerket Farizon slo de til med å lansere to nye produkter.
Den ene var en forlengelse av HomTruck som vi har vært innom. Et futuristisk prosjekt som skyver Farizon langt forbi noe av det Tesla har vist eller tenkt på.
Den nye versjonen er også basert på samme drivlinjebase som den opprinnelige, og har samme radar/sensor pakke som den, men den nye er ment for autonom oppførsel på lukkede områder.
Havner, gruber, fabrikkområder, flyplasser – steder med faste kjøreruter. Derfor var bilen som ble vist helt uten førerhus eller annen plass til fører.
Feltforsøk med denne bilen skal i gang neste år, sier Geely. I kinesiske havner og hos store transportører.
Spennende varebil
Mer interessant for oss – ikke bare fordi bilen ser bra ut, men også fordi Geely sier at her har de omfattende eksportplaner – er den nye varebilen.
SuperVAN er den døpt. Den er bygget på GMA-plattformen som, akkurat som CMA og BMA, er skalerbar slik at den kan benyttes til mange vektklasser og akselavstander og størrelser. Men den er også en komplett enhet i seg selv, slik at her kan bil og påbygg betraktes som to separate enheter.
Vi snakker altså en konsekvent drive-by-wire, slik at påbygget bare kan plugges inn i mobilitets-senteret.
For å demonstrere det viste Geely modeller av en rekke andre versjoner som kan bygges parallelt med den nye SuperVAN. Blant annet en førerløs.
SuperVAN skal også utstyres med en rekke førerstøttesystemer og den skal kommunisere med og via Geelys egne lavthengende Geespace- satellitter
Vil bli store i Europa
På arrangementet snakket Fan Xianjun – Farazon sin CEO – om store eksportplaner for dette tungbilmerket.
Uten å gi tekniske data eller mål&vekt eller informasjon om produksjon og salgsmål, sa han at SuperVAN var designet for Europa og at han tok peiling på å bli en av verdensdelens tre største el-varebilmerker.
Og han føyde til at campingvogn-markedet så veldig attraktivt ut.
Geely eksporterer mange av sine biler allerede. Polestar, Volvo, Lynk & Co, og neste år skal de begynne å sende sitt nye, rent batterielektriske, merke, Geometry, til Europa.
Farizon-eksporten ser imidlertid ut til å bli en helt egen operasjon, men du skal ikke se bort fra at det allerede er en rekke Volvo-forhandlere som godt kunne tenke seg å håndtere denne også.