-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Geely inn i tungt
Kinesiske Geely, som har ganske mange fingrer borti ganske mange bilprosjekter, har også et tungt lastebilmerke. Derfra dukket det nettopp opp noe veldig futuristisk.
Geely kjenner man vel kanskje best som Volvo eier, og konsernet bak Polestar og – hva var det nå det siste svenske merket het? – Lynk & Co. var det ja!
Men de er også blant annet en av de største eierne (i skrivende stund nr. 3, gjennom selskapet Tenaciou3 Prospect Investment Limited) av Daimler Truck og storeier i den andre Volvo – de som lager lastebiler ( skrivende stund er Geely Holding nest største eier i Volvo Group).
Mindre kjent er det at de også produserer lastebiler hjemme. Farizon er et av de eldste merkevarene i Geely-buketten, og nesten det første Geely produserte var en helektrisk liten lastebil under Farizon-navnet.
By-busser og turistbusser har de også vært store på, og for et par år siden skapte de en egen, interessant, nisje med sin metanol-teknologi.
Dusj, kjøkken og vaskemaskin
Nå har de nylig vist en bil og semi med svært futuristisk design, men allikevel med tanker på å levere de første til kunder i løpet av 2024.
Homtruck heter den, med en batterielektrisk drivlinje utviklet av Farizon, og med spesifikasjoner slik at den kan selges både i USA og Europa.
Det pressemeldingen om Homtruck la mest vekt på var hybelavdelingen: rommelig bad med dusj, med et kjøkken for kokekunst, med god seng og en liten vaskemaskin.
Bilen er et konsept, derfor ingen spesifikasjoner, får vi vite. Men det snakkes om en rekke forskjellige drivlinjer (også metanol hybrid) og batterimodellen skal få batteribytte,
Eksportplaner
Radar og 5g/V2X kommunikasjons skal være på plass, er rekke førstestøtte systemer, selvfølgelig – bilen skal være på nivå med L4 i autonomi-avdelingen - og full OTA.
Det er ikke lenge siden Geely fortalte at Farizon hadde økt så formidabelt at de nå var på vei til markedet for å hente ny kapital og få selskapet på børs. Nødvendig forsterkning, kanskje, før eksportplaner skal settes ut i livet.