-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Girteka kjøper 500 DAF
Det dreier seg om store tall når den litauiske transportgiganten handler lastebiler.


BILDETEKST: Mindaugas Raila (t.h.), styreleder hos Girteka Logistics, og DAFs direktør, Preston Feight, undertegner avtalen om 500 nye XF.
I 2016 vakte det oppsikt da Girteka la inn ordre på 1.000 nye Mercedes-Benz Actros, og oppmerkomheten var ikke mindre da de i fjor kjøpte 2.000 nye Volvo FH.
Nå er det i Eindhoven de spiser bløtkake, etter å ha hatt besøk av Girteka-styreleder Mindaugas Raila. Kvitteringen fra den seneste handleturen hans viser nemlig 500 XF-modeller fra DAF.
– Disse nye DAF-lastebilene inngår i planene våre om ytterligere utvidelser i Europa. Flesteparten vil settes i drift i perioden juli til oktober 2018, uttaler Raila i en pressemelding.
Over 4.400 kjøretøy
Siden de startet opp midt på nittitallet har Girteka Logistics – med hovedkontor i Vilnius – bygget seg opp til å bli et av europas største transportselskaper, med spesielt fokus på internasjonal fullbiltransport (FTL).
I Norge har selskapet vært hyppig diskutert i transportbransjen de seneste årene, etter blant annet tilfeller av brudd på kjøre- og hvilteidsbestemmelsene og kobotasjeregelverket. Men selskapet har gjentatte ganger, blant annet på NLF-konferansen i vinter, forsikret om at dette er tilbakelagte kapitler.
Konsernets kjøretøyflåte består i dag av mer enn 4.400 lastebiler, i tillegg til 4.700 tilhengere. Selskapet opplyser at de fleste av bilene er under to år gamle, og det er merkene Volvo, Mercedes-Benz og snart DAF som utgjør de største andelene.
Driftskostnader avgjørende
Raila understreker at de har foretatt omfattende markedsundersøkelser før de valgte å gå for DAFs toppmodell XF.
Han nevner lave driftskostnader, og da spesielt drivstofføkonomi, samt lave CO2-utslipp, som viktige kjøpskriterier.
XF-versjonene med Space Cab og Super Space Cab er valgt for å gi sjåførene komfortable boforhold i førerhuset, opplyses det.
Alle de 500 bilene utstyres med 12,9-liters PACCAR MX-13-motoren (365 kW/480 hk, 2500 Nm) samt den nye automatiske TraXon-girkassen.
Videre er det huket av på utstyrslisten for en rekke førerassistentfunksjoner, og det er valgt serviceintervaller på opptil 200.000 kilometer.