-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
– Vi må satse på flere teknologier samtidig
Scania mener biodrivstoff trumfer elektrifisering i tungtransporten på kort sikt, men også i Södertälje tror de strøm vil overta om vi ser litt dypere inn i glasskula.

Batterielektriske kjøretøy vil være viktige for å oppnå et fossilfritt kommersielt transportsystem innen 2050, i tråd med FNs bærekraftsmål og Paris-avtalen, mener Scania.
Men lastebil- og bussprodusenten sier samtidig at biodrivstoff brukt i forbrenningsmotorer fremstår som det beste alternativet på kort sikt.
– Vi utvikler alle alternative teknologier med tanke på kommersielle levedyktighet, sier Christian Levin, leder for salg og marketing hos Scania i en pressemelding.
LES OGSÅ: Nå kommer Scania med ladekabel
– Det ville være nytteløst å lansere produkter som ikke tilfredsstiller forretningsvirksomheten til våre kunder. Den grunnleggende forutsetningen må være at teknologien gir en rimelig eierandel på kort sikt, fortsetter han.
Levin mener lastebiler med plug-in-hybrid-teknologi og batterielektriske busser, som begge vil bli vist på IAA, tilfredsstiller disse kriteriene.
– Scania er godt posisjonert når teknologien utvikler seg med mer kostnadseffektive løsninger, sier Levin.
I en større studie har Scania nylig utforsket flere veier for å oppnå null fossile utslipp i de kommende tiårene, alt fra full elektrifisering til en portefølje av drivstofftyper.
Studien viser at den raske spredningen av elektriske kjøretøy vil kreve fire til fem ganger mer infrastrukturinvesteringer i forhold til dagens situasjon, men at det innen 2050 vil redusere driftskostnadene med 40 prosent.
Visstnok gir veksten i batterielektriske kjøretøy det mest kostnadseffektive tiltaket i total reduksjon av tungtransport drevet med fossilt drivstoff.
I 2031 vil den totale kostnaden for eierskap av batteridrevne kjøretøy være på nivå med diesel for alle kjøretøy, inklusive langtransport, ifølge Scania.
Produsenten er forpliktet til å levere all teknologi som umiddelbart kan bidra til å redusere CO2-utslipp.
En vekst i overgangen til nye fossilfrie fremdriftsteknologier på minst 5 til 10 prosent per år i gjennomsnitt over hele verden, er nødvendig for å oppnå fullt gjennomslag av slike teknologier innen 2040.