-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Storhandel: – Dette blir el-trekkvognene med størst lastekapasitet og rekkevidde i markedet
Bring og BB Transport har signert en intensjonsavtale med Scania om levering av 54 elektriske trekkvogner, med de første leveransene fra 2027.
– Dette blir de elektriske trekkvognene med størst lastekapasitet og rekkevidde som finnes på markedet. Trekkvognene skal benyttes til forsyningslogistikken til norsk sokkel, sier eier og daglig leder Kjetil Borlaug i Borlaug & Brosvik Transport AS (BB Transport).
Det er BB Transport, hvor Bring er deleier, som formelt har skrevet under på intensjonsavtalen med Scania.
– Vi har en klar målsetning om å være i front av omstillingen fra fossile til elektriske kjøretøy for å bidra til å redusere våre utslipp. Samtidig får vi muligheten til å øke farten i omstillingen sammen med våre kunder. Dette styrker vår allerede unike posisjon i Supply Base Logistics her i Norge, forteller direktør Anne Stenseth Kristoffersen i Bring Cargo AS.
Første elektriske lastebil i 2022
Bring og BB Transport har løpende testet de største elektriske lastebilene som er tilgjengelige på markedet. Valget om å skrive intensjonsavtale med Scania kommer som følge av denne testingen.
– Godset vi kjører til energimarkedet på norsk sokkel er blant det tyngste i landet. For at vi skal kunne trekke dette gjennom det norske landskapet, med store stigninger, er vi nødt til å ta i bruk de kraftigste trekkvognene. Det kan Scania tilby oss, derfor falt valget på dem, fortsetter Kjetil Borlaug.
Det er Scanias batterielektriske toppmodell 45S, som det nå er skrevet intensjonsavtale om å få levert. Disse bilene vil ha sju batteripakker med totalt 728 KWh.
Trekkvognene er godkjente for å kjøre vogntogvekter helt opp til 74 tonn.
De elektriske trekkvognene skal benyttes dedikert til forretningsområdet Bring Supply Base Logistics, altså leveransene av gods til energisektoren på norsk sokkel.
– Supply Base Logistics tok i bruk den første el-lastebilen i 2022 for kjøring lokalt i Stavanger, men per nå så finnes det ingen trekkvogner i denne størrelsen som tåler vekten, topografien og distansene mellom forsyningsbasene i Norge. Nå kommer teknologien og drivllinjene som muliggjør dette. Da er det viktig for oss som en ledende aktør i bransjen og sikre oss tilgang på disse kjøretøyene så snart de er tilgjengelig, forklarer direktør Stenseth Kristoffersen.
LES OGSÅ:
-
Ekstremsport med førerløse lastebiler
-
Gir ikke opp hydrogen: Klart for Asko + Scania versjon 2.0
-
Tine har inngått forlik med tre av de saksøkte lastebilprodusentene
-
Litra tar i bruk elektriske Scania
-
Først i Norge: Her kan ladehastigheten dobles
-
Scania med to nye drivlinjer - og denne gangen er det ikke helelektrisk
-
Smått og stort på Dyrsku'n
-
En ny måte å tenke – og bygge opp – lastebil på
-
Tine krever 150 millioner i erstatning fra lastebilprodusenter
-
Scania ruller ut elektrisk i full bredde - men hva med leveringstiden?