-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker

Storhandel: – Dette blir el-trekkvognene med størst lastekapasitet og rekkevidde i markedet
Bring og BB Transport har signert en intensjonsavtale med Scania om levering av 54 elektriske trekkvogner, med de første leveransene fra 2027.
– Dette blir de elektriske trekkvognene med størst lastekapasitet og rekkevidde som finnes på markedet. Trekkvognene skal benyttes til forsyningslogistikken til norsk sokkel, sier eier og daglig leder Kjetil Borlaug i Borlaug & Brosvik Transport AS (BB Transport).
Det er BB Transport, hvor Bring er deleier, som formelt har skrevet under på intensjonsavtalen med Scania.
– Vi har en klar målsetning om å være i front av omstillingen fra fossile til elektriske kjøretøy for å bidra til å redusere våre utslipp. Samtidig får vi muligheten til å øke farten i omstillingen sammen med våre kunder. Dette styrker vår allerede unike posisjon i Supply Base Logistics her i Norge, forteller direktør Anne Stenseth Kristoffersen i Bring Cargo AS.
Første elektriske lastebil i 2022
Bring og BB Transport har løpende testet de største elektriske lastebilene som er tilgjengelige på markedet. Valget om å skrive intensjonsavtale med Scania kommer som følge av denne testingen.
– Godset vi kjører til energimarkedet på norsk sokkel er blant det tyngste i landet. For at vi skal kunne trekke dette gjennom det norske landskapet, med store stigninger, er vi nødt til å ta i bruk de kraftigste trekkvognene. Det kan Scania tilby oss, derfor falt valget på dem, fortsetter Kjetil Borlaug.
Det er Scanias batterielektriske toppmodell 45S, som det nå er skrevet intensjonsavtale om å få levert. Disse bilene vil ha sju batteripakker med totalt 728 KWh.
Trekkvognene er godkjente for å kjøre vogntogvekter helt opp til 74 tonn.

De elektriske trekkvognene skal benyttes dedikert til forretningsområdet Bring Supply Base Logistics, altså leveransene av gods til energisektoren på norsk sokkel.
– Supply Base Logistics tok i bruk den første el-lastebilen i 2022 for kjøring lokalt i Stavanger, men per nå så finnes det ingen trekkvogner i denne størrelsen som tåler vekten, topografien og distansene mellom forsyningsbasene i Norge. Nå kommer teknologien og drivllinjene som muliggjør dette. Da er det viktig for oss som en ledende aktør i bransjen og sikre oss tilgang på disse kjøretøyene så snart de er tilgjengelig, forklarer direktør Stenseth Kristoffersen.
LES OGSÅ:
-
Scania: Kina-investeringene virker lovende
-
Nye lastebiler i juli: Endelig en måned i pluss
-
Lastebilsalget i Europa: Fremdeles kladdeføre
-
Sikret storavtale med Posten: – Potensialet er 30-40 biler i år og neste år
-
Ny femmer fra Scania
-
Sju nye Scania-brannbiler til Asker & Bærum
-
Scania klare for Megawatt-lading
-
På premieretur med Scania Super 80
-
En drøm går i oppfyllelse
-
Større slagvolum og lavere forbruk